گردشگری و توریسم

۳ فلسطینی به ضرب گلوله صهیونیست‌ها جان باختند

به گزارش تارنمای شبکه تلویزیونی “فلسطین الیوم” این سه فلسطینی به ادعای این که قصد ورود به اراضی اشغالی را داشتند، شهید شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای مدعی شد: سه فسلطینی سعی داشتند با عبور از موانع در جنوب غزه، وارد اسرائیل شوند و نیروهای اسرائیلی را هدف قرار دهند.

شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی نیز مدعی شد که سه جوان از مرز غزه و اسرائیل عبور کردند و به فاصله ۴۰۰ متری رسیدند

به گفته منابع فلسطینی، در سال گذشته میلادی ،   ۱۴۹ فلسطینی به دست نظامیان رژیم صهیونیستی شهید شدند.

این اقدام یک روز پس از آن روی می‌دهد  که روز سه‌شنبه«استفان دوجاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل  تأکید کرد که «اورسولا مولر» مشاورامور بشرد دوستانه آنتونیو گوترش که اخیرا سفری ۶ روزه به اراضی اشغالی فلسطین داشته، خواستار لغو فوری محاصره باریکه غزه شده است.

از تابستان ۲۰۰۷ میلادی نوار غزه در محاصره‌ای کامل و همه‌جانبه قرار گرفت. در هماهنگی کاملی که میان کشورهای عربی‌، تشکیلات خودگردان و رژیم صـهیونیستی بـه وجود آمد، تصمیم به نابودی و تسلیم کامل حماس گرفته شد.

پس از چند دور گفت وگوی غیرمستقیم و با وساطت مصری‌ها در ژوئن ۲۰۰۸، توافقی برای برقراری یک‌ آتش‌بس‌ میان رژیم صهیونیستی و نیروهای مـقاومت بـه دست آمد که برپایه آن مـی‌بایست افزون بر برقراری آتش‌بس، معابر غزه به ویژه معبر رفح باز شود اما مصری‌ها از تعهد خود سر باز زدند و به جای آن موضوع مصالحه فلسطین را مطرح کردند.