گردشگری و توریسم

پایداری یک کشور را آموزش تضمین می‌کند

محسن حاجی میرزایی امروز – سه شنبه – در مراسم پاسداشت سالگرد تاسیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان اظهار داشت: آموزش و پرورش برای تربیت و توانمندسازی دانش‌آموزان به توان اتحادیه انجمن های اسلامی نیازمند است، انجمن ها باید شرایط تقویت قوت علمی و تربیتی دانش آموزان را در مدارس فراهم کنند.

وی افزود: نام انجمن های اسلامی دانش‌آموزان در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار است، این انجمن ها همواره همراه ملت بوده‌اند و در تمامی رویدادهای پیوسته در کشور حضور داشتند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: امروز مهم ترین ماموریت برای انقلاب اسلامی بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب، قوی شدن در حوزه‌های مختلف علم است، در این راستا باید برای اقتدار و قوت ملت اهتمام و برنامه‌ریزی لازم انجام شود.
حاجی میرزایی ادامه داد: تلاش هایی برای تضعیف انقلاب اسلامی در جهان انجام می‌شود که نهادهای مختلف باید این توطئه ها را خنثی کنند.
وی با بیان این که براساس بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی جوانان امید کشور هستند، یادآور شد: دانش آموزان باید زمینه ساز شکل گیری تمدن نوین اسلامی باشند، از این رو انجمن های اسلامی نقش بسزایی در این راستا ایفا می کنند.
وی خاطرنشان کرد: انجمن اسلامی دانش آموزان در دوره ای از زندگی که شخصیت نوجوانان شکل می گیرد، با بهره گیری از ظرفیت و قابلیت های دانش آموزی در زندگی آنها تاثیر گذار است.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: انجمن های اسلامی اعتماد به نفس دانش آموزان را تقویت و امکان پیوند دانش آموزان با مسائل جامعه را میسر می کند موجب اعتماد به نفس بیشتر برای نقش آفرینی را مهیا می کند.

آموزش و پرورش باید بنای قدرت ملی ایجاد کند

حاجی میرزایی ادامه داد: موضوع قوت یافتن در علم هم از لحاظ نظری و تجربی بررسی می شود، در واقع  توانمندی از مسیر آموزش میسر است. آموزش و پرورش بنای قدرت ملی و خود اتکایی ملی را باید ایجاد کند.
وی همچنین گفت: پیشرفت و تمدن اسلامی از تعداد بنگاه های صنعتی و عرصه خدمات ارزیابی مشخص نمی شود بلکه پایداری یک کشور را یادگیری و آموزش تضمین می کند که ماموریت اصلی آموزش را وزارت آموزش و پرورش برعهده دارد.
وزیر آموزش و پرورش افزود: در سند بنیادین تحول ملی مقرر شده آموزش و پرورش به سمت مفهوم تربیت حرکت کند و از این رو ساحت های بسیاری شمرده شده است چرا که دانش آموزان علاوه بر قوت یافتن به صلاح علم و دانش باید به لحاظ هنری و معیشت و وجه اجتماعی و سیاسی نیز رشد یابد.
حاجی میرزایی در بخش دیگری از سخنان خود به تغییر و تحولات جهانی اشاره کرد و اظهارداشت: سرعت و تحولات جا به جایی در مسائل موجب آشفتگی ها و نوعی سردرگمی و حاشیه نشینی می شود، انجمن های اسلامی باید در این شرایط به کمک دانش آموزان بیاید تا پویایی در برابر تغییرات از مسیر شکل گیری تربیت میسر شود.
ادامه دارد…