گردشگری و توریسم

بارندگی‌های اخیر ۶۰۸ میلیارد خسارت به زیرساخت‌های بندرلنگه وارد کرد

علی نیکویی شامگاه دوشنبه در نشست شورای اداری این شهرستان اظهار داشت: عمده خسارت‌ها به حوزه های راه، مسکن و کشاورزی وارد شده است.

وی با تاکید بر تلاش همه دستگاه‌ها به منظور حل مشکلات مردم و بازسازی بخش های آسیب دیده، افزود: همه باید همواره پای کار باشیم و به صورت شبانه روزی و جهادی برای حل مشکلات تلاش کنیم.

نیکویی در بخش دیگری از صحبتهای خود در این نشست ضمن تسلیت ایام فاطمیه و شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: شهادت سپهبد سلیمانی درخت انقلاب را تنومندتر و باعث وحدت مردم ایران و جهان اسلام شد.

فرماندار بندرلنگه خاطرنشان کرد: مسوولان شهید سردار سپهبد سلیمانی را الگوی خود قرار دهند و با برخورد مناسب و پاسخگویی شفاف باعث رضایتمندی مردم شوند.

نیکویی در این نشست مساله انتخابات را نیز مورد اشاره قرار داد و افزود: دشمن ، انتخابات کشور را هدف قرار داده و با ایجاد تفرقه سعی در کمرنگ کردن حضور مردم در انتخابات دارد.

فرماندار بندرلنگه تصریح کرد: افرادی که در انتخابات نقش آفرینی میکنند توجه داشته باشند که رای مردم حق الناس است و بدون حاشیه به فعالیت خود ادامه دهند.

نیکویی تاکید کرد: مهمترین وظیفه ما برگزاری انتخاباتی سالم بر محور قانون است و اجازه نمی‌دهیم کسی در روند برگزاری انتخابات خللی ایجاد و یا سوء استفاده کند.

به دنبال فعالیت سامانه بارشی در استان هرمزگان سیلاب زیادی در اقصی نقاط استان  به ویژه شرق هرمزگان از جمله جاسک، سیریک و بشاگرد به وقوع پیوست و روستاهای منطقه تحت تاثیر آن قرار گرفتند و خسارت بسیاری به خانه‌های روستایی، تاسیسات آبرسانی وبرق، ابنیه و جاده‌ها درمنطقه جاسک و بشاگرد وارد شده است.

طبق اعلام معاون امور عمرانی استانداری هرمزگان، دربرآورد اولیه تاکنون سیل ۱۲هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به زیرساخت‌ها وبخش‌های مختلف شهرستان‌های جاسک و بشاگرد خسارت وارد کرده است.

شهرستان جاسک و بشاگرد در ۳۰۰ کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده‌اند.

شهرستان بندرلنگه در ۲۴۰ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.