گردشگری و توریسم

هفته دوم مسابقات کورس اسب کشور در اهواز برگزار شد

رییس هیات سوارکاری خوزستان جمعه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۶۳ اسب از استان‌های مختلف کشور در سه کورس با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان نفرات برتر معرفی شدند. این مسابقات در هشت هفته برگزار و به نفرات برتر جوایز نقدی اهدا می‌شود. 

حسین برون گفت: در کورس اول این رقابت ها اسب آتنا رضائیان به مالکیت ایرج رضائیان، اسب اترابان به مالکیت جمال دهقان و اسب اهواز آل شویرد به مالکیت حاج رحمت آلبوغبیش اول تا سوم شدند.

رییس هیات سوارکاری خوزستان گفت: در کورس دوم این پیکارها اسب یاشورا هلاکو به مالکیت حاج ملاعزیز هلاکوپور، اسب ویگن بهروزی به مالکیت حسن زارعی و اسب ورساچ بهزادی به مالکیت زنده یاد یوسف غیاثی مقام اول تا سوم را کسب کردند.

وی افزود: در کورس سوم اسب یزداد پهلوان به مالکیت حاج ملاعزیز هلاکوپور، اسب آنجل ناصری به مالکیت امیر ناصری و اسب یثرب شموسی به مالکیت رزاق شموسی اول تا سوم شدند.

برون در ادامه به سومین دوره سوارکاری استقامت خوزستان به میزبانی شهرستان ماهشهر اشاره کرد و گفت: این پیکارها در مسافت های ۴۰، ۶۰ و ۸۰ کیلومتر با سرعت محدود و نامحدود و با حضور ۲۲ اسب برگزار شد که نفرات برتر مشخص شدند.

وی گفت: در مسافت ۴۰ کیلومتر، مبینا خیاطی پور با نریان کیهان، رضا عساکره با نریان ذولتان و سهیل مقدم با مادیان ملک و در مسافت ۶۰ کیلومتر، اعظم ساغر زاده با مادیان ویانا، زهرا حسونی با نریان زلزله و محمد عالی با نریان کابوس اول تا سوم شدند.

رییس هیات سوارکاری خوزستان گفت: در مسافت ۸۰ کیلومتر محدود مرجان فیصلی زاده با مادیان ذرخش، محمد معاوی با مادیان ریمه معاوی و محمد حسن ساعی پور با نریان لورنس اول تا سوم شدند. در مسافت ۸۰ کیلومتر آزاد نیز مهدی کلیدار با نریان کهرام  عنوان نخست را کسب کرد.