گردشگری و توریسم

نمایشواره کوچه‌های بنی هاشم در ورامین برپا شد

علی عباسی روز سه‌شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: هفتمین نمایشوره کوچه‌های بنی‌هاشم ورامین با  دف به تصویر کشیدن گوشه‌هایی از تاریخ اسلام به ویژه در ایام منتهی به شهادت حضرت زهرا(س) برپا شده است.
وی افزود: امروز به واسطه ظلم خاندان آل سعود و وهابیون، آثار مربوط با صدر اسلام به ویژه کوچه‌های بنی‌هاشم  در مدینه منوره را نابود کرده و بسیاری از اسناد مربوط به خاندان عصمت و طهارت درحال از بین رفتن است بنابراین همه وظیفه دارند تا با ترویج اسلام ناب محمدی و فرهنگ ناب تشیع، این توطئه را خنثی کنند.
وی تصریح کرد: این نمایشواره که با استفاده از ظرفیت هنرمندان شهرستان ورامین برپا شده، غربت و مظلومیت اهل بیت علیهم السلام را در اذهان متجلی می‌کند.
عباسی گفت: علاقه مندان با حضور در محل برپایی این نمایشواره با گوشه‌هایی از تاریخ صدر اسلام نظیر واقعه غدیر خم، باغ فدک، واقعه مباهله، خانه نبی مکرم اسلام (ص)، سقیفه بنی‌ساعده، مسجدالنبی، کوچه های بنی هاشم، سیلی خوردن حضرت فاطمه(س) ؛ خانه حضرت امیرالمومنین (ع)، خانه امام صادق (ع)،مراسم  تشییع نمادین حضرت زهرا (س)، بیت الاحزان ، قبور مطهر ائمه بقیع(ع) و خیمه حضرت ولیعصر (عج) آشنا می‌شوند.
وی تصریح کرد: هنرمندان تئاتر شهرستان ورامین در این نمایشواره، گوشه‌هایی از مصائب خاندان عصمت وطهارت به ویژه اتفاقات پس از رحلت نبی‌مکرم اسلام که به شهادت حضرت زهرا منتهی شد را به تصویر می‌کشند.
نمایشواره کوچه‌های بنی هاشم ورامین تا پایان دهم بهمن‌ماه از ساعت ۱۸ تا ۲۰، در خیابان شهدا، روبروی خیابان مهدیه ( حامدی سابق) پذیرای علاقه مندان است.
ورامین در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
۱۳ جمادی‌الاول تا سوم جمادی‌الثانی، ایام فاطمیه نام دارد.