گردشگری و توریسم

تردد در جاده‌های منتهی به شهر ریوش با زنجیر چرخ ممکن است

مسلم ساقی روز شنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا افزود: شب گذشته با توجه به اعلام گزارش هواشناسی و کاهش دما و بارندگی برف و باران و لغزندگی جاده ها برای جلوگیری از بروز حادثه مسیر کاشمر به کوهسرخ و ریوش مسدود شد که هم اکنون با تلاش نیروهای امدادی و راهداری باز است هرچند بارش برف در محورهای مواصلاتی به کوهسرخ از امروز ظهر شروع خواهد شد و همچنان ادامه دارد.
وی افزود

وی ادامه داد: با تلاش نیروهای راهداری طی ۲۴ ساعت گذشته با سه اکیپ شامل گریدر و خودروی نمک پاش و خودروهای سبک، کار خدمات رسانی و شن و  نمک پاشی در جاده‌های برفگیر شهرستان کاشمر انجام شد و با  چهار مرحله نمک پاشی و تیغ زنی بیش از ۸۰ تن شن و نمک در سطح جاده های شهرستان پاشیده شد. 

فرماندار کاشمر گفت:شب گذشته تعدادی از مسافران به ظرفیت ۳۵ خانوار و ۱۴۰ نفر که قصد عبور با خودرو از مسیر کوهستانی ریوش به کاشمر را داشتند به دلیل مسدود بودن جاده ریوش به کاشمر در شهر ریوش اسکان داده شدند.

ساقی افزود: براساس اعلام هلال احمر به دلیل برف شدید و بسته شدن محورهای مواصلاتی به کوهسرخ ۱۵ خودرو در این مسیرها در برف گرفتار شدند که  نجاتگران این شعبه آنها را رها کردند.

وی ادامه داد: بر اساس اعلام هواشناسی کاشمر در ایستگاه ریوش هشت سانتیمتر برف، ایستگاه قوچ پلنگ ۱۶.۵ میلیمتر بارش، ایستگاه تنورجه ۱۰.۵ میلیمتر بارش و ۲۱ سانتیمتر برف، ایستگاه خلیل آباد ۱۳ میلیمتر بارش و ایستگاه مهدی آباد ۸.۵ میلیمتر بارش ثبت شده است. 

بخش کوهسرخ کاشمر به مرکزیت شهر ریوش ۲۸ روستا با جمعیت ۲۵ هزار و ۱۴ نفر دارد و یکی از دو بخش شهرستان کاشمر است. مرکز شهرستان ۱۹۵ هزار نفری کاشمر در فاصله ۲۲۸ کیلومتری جنوب غرب مشهد واقع است.

·

·