گردشگری و توریسم

رویای نیمه‌کاره کالدرون؛ از بوینس‌آیرس تا تهران

آینده ادامه همکاری باشگاه پرسپولیس با گابریل کالدرون هنوز مبهم مانده است. مسوولان باشگاه در تلاش هستند تا با برآورده کردن شروط این مربی، شرایط را برای بازگشت او به ایران مهیا کنند اما هنوز مرد آرژانتینی پاسخی قطعی به درخواست آنها نداده است.

با توجه به این موضوع نشریه «پرفیل» چاپ بوینس آیرس در گزارشی شرایط بازگشت این مربی به پرسپولیس را بررسی کرد.

این گزارش با جمله‌ای از کالدرون آغاز می‌شود:

«نمی‌خواستم بدون خداحافظی با هواداران پرسپولیس، که بهترین‌ها در جهان هستند، خداحافظی کنم. همه این را می‌گویند و من آن را تایید می‌کنم.»

در ادامه این گزارش که به صحبت‌های کالدرون هنگام ترک ایران برای تعطیلات نیم فصل اشاره دارد، می‌خوانیم: کسی که این حرف‌ها را در حساب کاربری اینستاگرام خود منتشر کرد، گابریل کالدرون بود. او ۶ ماه پیش وارد ایران شد و کارش را با پرسپولیس آغاز کرد اما به خاطر رفتار و بی‌احترامی که از سوی رییس باشگاه با او شد، تصمیم گرفت ایران را ترک کند اما طبق ادعای رسانه‌های ایرانی این احتمال وجود دارد که طی چند روز آینده به پرسپولیس بازگردد.

کالدرون به مدت ۶ ماه در دومین تیم پر افتخار ایران و مشهورترین تیم قاره آسیا کار کرده و مدیر باشگاه هم پول او را تهیه و به این مربی پرداخت کرده است. همچنین هواداران میلیونی این تیم در فضای مجازی همچنان خواهان این هستند که او روی نیمکت پرسپولیس بنشیند.

این تارنمای آرژانتینی سپس به سابقه فوتبال ایران و تاثیر این ورزش بر زندگی مردم اشاره کرد و نوشت: مردم ایران مشتاقانه فوتبال را دنبال می‌کنند و زندگی آنها برخی اوقات تحت‌الشعاع این ورزش است.

همچنین در ادامه این گزارش به جدایی آندره‌آ استراماچونی و مارک ویلموتس از تیم ملی ایران به خاطر عدم پرداخت مطالبات مالی اشاره کرد و با گریز به گزارش روزنامه مارکا اسپانیا، نوشت که کالدرون نیز شرایط مشابهی دارد و نامه‌ای به باشگاه ارسال کرده تا قراردادش را فسخ کند.

با این حال دلیل ناراحتی گابریل کالدرون این است که رسانه‌ها و باشگاه تاکید دارند، تنها مشکل او مسائل مالی است و علاوه بر این احترام وی حفظ نشده است.

کالدرون پیش از این هم در یک رسانه ایرانی اعلام کرده بود که چالش کار در ایران را با دستمزدی به مراتب کمتر از تیم‌های قبلی که سابقه نشستن روی نیمکت آنها را دارد، آغاز کرده زیرا او رویایی در سر دارد و آن رویا چیزی نیست جز دیدن ورزشگاه مملو از هوادار برپایی جشن قهرمانی.

کالدرون در این خصوص نیز گفته بود: جانم را برای باشگاهی می‌دهم که به من اعتماد کرده است و تلاش می‌کنم با تمام این هواداران جشن بزرگی را برپا کنیم زیرا  آنها سزاوار شادی‌های بزرگ هستند.

با این تفاسیر، طی چند روز آینده مشخص خواهد شد که آیا کالدرون برای تحقق رویای خود به پرسپولیس باز می‌گردد یا شرایط به نحو دیگری رقم خواهد خورد.