گردشگری و توریسم

گفت‌وگوی استاندار فارس با مردم از طریق سامانه تلفنی سامد

مطلب دریافتی جمعه ایرنا حاکی است: عنایت‌الله رحیمی در حاشیه حضور خود در سامانه سامد بیان کرد: رسالت همه دستگاه‌های اجرایی این است که پاسخگوی مطالبات مردم باشند. 
وی با اشاره به آگاهی مردم از قوانین و مقررات موجود در کشور،گفت: مردم تنها به دنبال شنیدن پاسخ مثبت نیستند چراکه می‌دانند مسئولان باید براساس قوانین به خواسته آنان پاسخ دهند اما همین که دلیل پاسخ منفی را نیز بدانند، باعث می‌شود که اقناع شوند.
استاندار فارس گفت: با وجود این، مسئولان نیز باید تلاش کنند در حد مقدورات مباحث را با پاسخ مثبت و پیگیریِ منجر به نتیجه در دستور کار قرار دهند.
رحیمی با اشاره به موضوعات مطرح شده در گفت‌وگوی مردمی، افزود: در این تماس‌ها یکی از شهروندان از تصویب سند پیشران توسعه استان تشکر کرد و از اینکه این سند می‌تواند بر پیشرفت همه‌جانبه فارس تاثیرگذار باشد، ابراز خوشحالی کرد؛ همچنین خواستار نظارت مردمی در این زمینه شد. 
وی ادامه داد: این موضوع حتما انجام می‌شود چراکه هم دانشگاه‌ها و هم نمایندگان بخش خصوصی به عنوان ناظر و همکار در اجرای طرح پیشران توسعه فارس با مسئولان همکاری می‌کنند.
استاندار فارس گفت: مطلب دیگر، درباره شهرک صنعتی در استهبان بود که سرمایه‌گذار خواستار قسط بندی بلندمدت هزینه زمین بود. این موضوع نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت، هرچند شرکت شهرک‌های صنعتی مجموعه‌ای درآمد-هزینه‌ای است که طبیعتاً باید هزینه آماده‌سازی و ایجاد زیرساخت‌ها در آن توسط صنعتگران پرداخت شود.
رحیمی با بیان اینکه موضوع منابع طبیعی و چرای دام و تامین علوفه یکی دیگر از خواسته‌های مردمی بود که در این تماس‌ها عنوان شد، اظهارکرد: تداخلی بین جنگل‌کاری و مرتع داری وجود دارد که اداره کل منابع طبیعی در جنوب استان به ویژه در شهرستان گراش باید این موضوع را مد نظر قرار دهد تا مشکلات دامداران نیز حل شود.
وی ادامه داد: تماس با سامانه ۱۱۱ و گفت‌وگو با مسوولان برای مردم جا افتاده و به ویژه برای افرادی که با مرکز استان فاصله بیشتری دارند، زمینه مساعدی را فراهم می‌کند.
بر اساس گزارش مرکز سامد در استانداری فارس  از ابتدای سال تا کنون۱۴ هزار و ۱۸۶ پاسخگویی به تماس‌های مردمی انجام‌شده است.
همچنین بر اساس تاکید استاندار فارس مبنی بر لزوم‌ارتباط مدیران دستگاه ها با مردم در سه ماه گذشته ۷۵ نفر از مدیران نیز در مرکز سامد حاضر شده و به پاسخگویی مطالبات مردمی پرداخته اند.