گردشگری و توریسم

رمز موفقیت حاج قاسم سلیمانی، دفاع مقدس درونی بود

حجت الاسلام فرج‌الله اسدی پنجشنبه شب در مراسم بزرگداشت شهید سردار سپهبد سلیمانی در تکیه بزرگ شهدای روستای کوهستان بهشهر افزود: زندگی پر افتخار سردار سلیمانی باید تبیین شود که دارای جهاد اصغر بود که جهاد در برابر دشمنان ظاهری با عنوان جهاد سخت بود و جهاد اصغر نرم که در هر دو موفق بودند.

وی گفت: در جهاد اصغر اخلاص و شجاعت سردار سلیمانی زبانزد بود که تا دل دشمن می رفت و در زمان کوتاهی که در سوریه در خدمت ایشان بودم، سردار قانع از بررسی‌ها نبود و خود به عنوان اطلاعات عملیات به دل دشمن می زد.

این رزمنده مدافع حرم اظهار داشت : بارها به محافظان گفته‌ بودم که سردار، سردار انقلاب، اسلام و رهبری است و باید مراقب باشید اما می‌گفتند که سردار خود می‌خواهد اینچنین باشد تا در پیشگاه خداوند شرمنده نباشد و کم‌کاری باعث نشود که بعضی عزیزان ازدست ما بروند.

اسدی افزود: حاج قاسم خستگی ناپذیر، مجاهد، پر تلاش و اهل نماز شب و فعال بود و این همه انرژی و احساس خستگی نکردن از جهاد اکبر ایشان بود.

وی بابیان اینکه چهل سال سردار سلیمانی، در جبهه جنگ و در دل آتش و دشمن بود و فرزندان و همسر، در فراق او بودند ؛ خاطر نشان کرد: این نیازمند انرژی بود که انرژی و رمز موفقیت و پیروزی حاج قاسم سلیمانی، دفاع مقدس درونی و جهاد اکبر بود.

این رزمنده مدافع حرم گفت: جهاد اکبرو جهاد با نفس مملکت ما را به پیروزی نهایی می‌رساند .

وی اضافه کرد: حب دنیا، دشمن اصلی و مهم ماست؛ اگر چه دنیا برای ما آفریده شد و باید استفاده کرد؛ اما نباید ناسپاس بود و وابستگی داشت.

اسدی افزود: حب دنیا از مصادیق دشمن درونی انسان است و نماز شاعرانه، خالصانه، خاشعانه و خاضعانه نخواندن، دشمنی است که باید با آن مبارزه کرد و نمازی انسان را پرواز می‌دهد که خالصانه باشد و سردار سلیمانی به این نوع عبادت مجهز بود و می‌تواند بهترین الگو برای ما باشد.