گردشگری و توریسم

پرونده های قضایی مسن در کهگیلویه و بویراحمد ۴۰ درصد کاهش یافت

به گزارش ایرنا، حسن نگین تاجی روز پنجشنبه در آیین تکریم و معارفه دادستان پیشین و جدید مرکز کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: پس از این کاهش ۴۰ درصدی هم اینک تعداد پرونده های قضایی مسن در کهگیلویه و بویراحمد به یک هزار و ۷۲۴ فقره رسیده است.

وی افزود: الکترونیکی شدن ابلاغ های قضایی کهگیلویه و بویراحمد در این مدت با سه درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۹۱ درصد رسیده است.

رییس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به طرح تحول قضایی که در دوره مدیریت آیت‌ الله سید ابراهیم رئیسی در دستور کار قرار گرفته، بیان کرد: این طرح به تأیید رهبر معظم انقلاب نیز رسیده است.

نگین تاجی عنوان کرد: مسؤولان و کارکنان دستگاه قضایی کهگیلویه و بویراحمد باید در اجرای هر چه بهتر این طرح کوشا باشند.

وی ابراز داشت: بر اساس این طرح مبارزه با مفاسد و کاهش اطاله دادرسی جزو مهمترین اولویت‌ های کاری دستگاه قضایی تمامی استان ها از جمله کهگیلویه و بویراحمد است.

نگین تاجی گفت: مهرداد کرمی دادستان پیشین مرکز کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر انجام اقدام های مطلوب و ارائه خدمات ارزنده همواره در تمامی عرصه ‌ها حضور فعال داشت.

دادستان جدید مرکز کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: مهمترین برنامه های مسؤولان دادستانی مرکز استان شامل تکریم ارباب رجوع، کاهش اطاله دادرسی، شتاب بخشی در تعیین تکلیف و رسیدگی به پرونده های قضایی و پیگیری جدی حقوق عامه مردم است.

سید علی ملک حسینی اظهار داشت: یکی از عوامل اصلی حجم بالای پرونده های قضایی و وجود روزنه های فساد در کهگیلویه و بویراحمد عمل نکردن دقیق به قانون است.

وی افزود: چنین موضوعی در نهادهای دولتی کهگیلویه و بویراحمد و نحوه برخورد مدیران اجرایی استان یا مردم بیش از پیش مشخص و نمایان می شود.

دادستان جدید مرکز کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اولویت مهم کاری مسؤولان دادستانی مرکز استان مسأله انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است.

ملک حسینی عنوان کرد: شرط مهم و لازم در این زمینه رعایت قانون بوده و همین امر نیز خط قرمز دستگاه قضایی در انتخابات پیش رو خواهد بود. 

وی ابراز داشت: هیچ ملاحظه ای برای برخورد با افرادی که امنیت و سلامت انتخابات پیش رو را در کهگیلویه و بویراحمد خدشه دار کنند، وجود ندارد.

در این آیین سید علی ملک حسینی به عنوان دادستان جدید مرکز کهگیلویه و بویراحمد معرفی و از خدمات مهرداد کرمی دادستان پیشین تجلیل شد.

ملک حسینی پیش از این رییس دادگستری شهرستان دنا بود.

کرمی که از سال ۱۳۹۴ تاکنون دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد بود با ارتقای مسؤولیت به عنوان قاضی دادیار دادسرای قضات استان تهران مشغول به فعالیت شد.