گردشگری و توریسم

کمربندی نوشهر به تمثال سپهبد شهید سلیمانی مزین شد

مراسم رونمایی و نامگذاری این مسیر ترانزیتی غرب به شرق مازندران با حضور مسئولان شهرستان ، جمعی از خانواده معظم شهداء و شهروندان نوشهری برگزار شد.

کمربندی نوشهر – چالوس که ۱۲ کیلومتر مسافت دارد ، از میدان ” لتینگان ” شروع می شود.

امام جمعه نوشهر در آئین رونمایی از تمثال شهید سپهبد سلیمانی ،‌ با تشریح ویژگی های شخصیتی و اخلاقی این شهید بزرگوار ، گفت : این شهید وارسته حدود الهی را رعایت می کرد و حفظ انقلاب اسلامی جزو خطوط قرمز او بود .       

حجت الاسلام محمود مشایخ افزود : امروز اگر دیده می شود که گروه تکفیری داعش و طالبان در منطقه از بین رفته است بدانید که به خاطر تلاش ها و مبارزات ایشان بوده است.

وی تاکید کرد : مزین شدن کمربندی نوشهر به چالوس به نام این شهید در حقیقت گویای آن است که همیشه و در همه حال به یاد رشادت ها و حماسه آفرینی های او باشیم و طبیعتا نام گذاری خیابان ها یا میادین شهرها به نام بزرگان و سرداران شهید باید مورد توجه مسئولان ذیربط قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر نوشهر هم گفت :  مزین شدن این مسیر به طول حدود ۱۲ کیلومتر که منتتهی به استان گیلان و پایتخت کشور می شود به نام این سردار بزرگ اسلام در حقیقت کوچک ترین خدمت در مقابل خطره خون شهید سلیمانی بوده است .

رفائیل آزادیان افزود : برای آن که نام و یاد این شهید وارسته برای همیشه در اذهان و دل ها زنده بماند ، بنا به تصمیم اعضای شورای اسلامی و خواست شهروندان این شهر برای آنکه سهمی در ادای دین به این شهید داشته باشند ، این مسیر را به نام او مزین شد .

وی اظهار داشت : یکی از ویژگی های مهم این سردار بزرگ انقلاب اسلامی برخورداری از اخلاق کریمانه بود و ایشان تمام وجودش را برای احیای دین مبین اسلام ، پویایی انقلاب و مهم تر از همه تامین امنیت منطقه گذاشت .

سردار سرافراز اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی به همراه ابو مهدی المهندس و هشت نفر از همراهانشان  بامداد جمعه ۱۳ دی ماه جاری براثر حمله پهباد دولت تروریستی آمریکا در نزدیکی فرودگاه شهر بغداد به شهادت رسیدند.