گردشگری و توریسم

یک کتابخانه عمومی در مشهد به نام شهید سلیمانی مزین شد

امام جمعه موقت تهران روز چهارشنبه در مراسمی که به همین منظور برگزار شد گفت: شهادت حاج قاسم سلیمانی از آیات الهی بود. زندگی حاج قاسم سلیمانی، مجاهدات و مبارزات او احسان و محبت پدرانه‌اش به خانواده شهدا از آیه‌ها و نشانه‌های الهی بود.
 حجت الاسلام محمد کاظم صدیقی افزود: این سردار بزرگ اسلام می‌دانست که تلاش و مجاهدت‌های او به ثمر نشسته‌ است و کسانی هستند که راه و مسیر او را تا نابودی کامل استکبار ادامه دهند.
وی اضافه کرد: خون حاج قاسم امت اسلام را به ید واحده پرشوری تبدیل و همه دلها را در زیر پرچم ایمان و اعتقاد جمع و گفتمان استقلال، عزت‌طلبی، غیرت و بصیرت را زنده‌تر کرد.
امام جمعه موقت تهران گفت: برای امت اسلامی جنگ، جبهه و شهادت حرکتی فرهنگی و رحمتی الهی است و همه جنگها در اسلام نه از روی کینه، عداوت و خودخواهی که برای برافراشتن توحید بوده‌ است.
صدیقی افزود: نام‌گذاری کتابخانه عمومی به نام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی کاری ارزشمند است که برای اولین بار در ایران در حوزه فرهنگی انجام می‌شود.
رییس مجمع نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت:  حضور میلیونی مردم در مراسم سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی نشانه احساس مسوولیت آنان نسبت به سردار سلیمانی، نظام و انقلاب اسلامی بود.
حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر افزود: حضور بی‌نظیر مردم در راهپیمایی‌های ویژه شهادت حاج قاسم سلیمانی، رفراندوم تجدید میثاق با آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی بود.
مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت:  شهادت مظلومانه سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی دل ملت ایران را بی‌تاب و بی‌قرار کرد و هر ایرانی در غم از دست دادن این سردار رشید اسلام به گونه ای سعی داشت دین خود را به وی ادا کند.
حجت‌الاسلام علی اکبر سبزیان افزود: در حالی که رییس جمهوری منفور آمریکا عنوان کرد که اهداف فرهنگی را در ایران هدف قرار می‌دهد نام‌گذاری یک کتابخانه و مرکز فرهنگی به نام این سردار عزیز، حرکتی فرهنگی در جهت زنده نگه‌داشتن یاد و نام سردار رشید اسلام است.
در ادامه این مراسم دلنوشته و قسمتی از وصیت نامه شهید مدافع حرم شهید حسین محرابی توسط فاطمه محرابی دختر این شهید قرائت شد.
این مراسم با اجرای مراسم پرده‌برداری از تابلوی جدید کتابخانه عمومی به نام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به پایان رسید.
کتابخانه عمومی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با مساحت ۶۴۱ متر مربع و زیربنای هزار و ۲۰۰ متر مربع در دوطبقه در سال ۱۳۴۷ با نام کتابخانه عمومی طبرسی آغاز به کار کرده‌ است و در حال حاضر بیش از ۲۷ هزار نسخه کتاب و پنج هزار و ۶۰۰ عضو فعال دارد.
بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله پهپادهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.
بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.
در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.