گردشگری و توریسم

پرواز هواپیمای جاسوسی آمریکا بر فراز شبه جزیره

یونهاپ روز سه شنبه نوشت در این عملیات یک فروند هواپیمای RC-۱۳۵W نیروی هوایی ایالات متحده در آسمان بالای مناطق نزدیک به بندر غربی اینچئون به پرواز در آمده است در حالی که چندین هواپیمای نظارتی دیگر مانند EP-۳E و RC-۱۳۵S نیز در هفته های اخیر اقدام به انجام پروازهای شناسایی کرده اند.

آخرین پرواز هواپیماهای جاسوسی آمریکا در آستانه تولد «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی انجام شد که برخی کارشناسان و رسانه های خارجی از آن تاریخ به عنوان یک تاریخ بالقوه برای اقدامات احتمالی توسط کره شمالی نام می بردند.

پیونگ یانگ هفته گذشته در اعتراض به مذاکرات متوقف شده هسته ای با ایالات متحده، از رونمایی از یک «سلاح استراتژیک جدید» در آینده نزدیک و «اقدام واقعی تکان دهنده» خبر داد.

کارشناسان می گویند سلاح استراتژیک کره شمالی ممکن است به معنای آزمایش موشک های بالستیک بین قاره ای (ICBM) باشد که قادر به حمل چندین کلاهک یا یک موشک بالستیک پرتاب شده از زیر دریایی (SLBM) است.

هفته گذشته نیز همزمان با نگرانی‌ها پیرامون “هدیه کریسمس” پیونگ یانگ به واشنگتن، در اقدامی کم‌سابقه چهار هواپیمایی جاسوسی آمریکا برفراز شبه جزیر کره به پرواز آمدند.

ترامپ و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در ژوئن ۲۰۱۸ در سنگاپور دیدار و بیانیه مشترکی صادر کردند که طبق آن، پیونگ یانگ به عاری سازی شبه جزیره کره از تسلیحات هسته ای متعهد شد.

مذاکرات فوریه ترامپ و کیم در هانوی پس از رد درخواست کیم برای لغو تحریم های اقتصادی آمریکا در ازای واگذاری بخشی از تجهیزات هسته ای از سوی واشنگتن، متوقف شد.