گردشگری و توریسم

آمریکا با ترور سردار سلیمانی زمینه اخراج خود از عراق را فراهم کرد

آیت‌الله سید احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به حمله تروریستی آمریکایی ها و شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی در فرودگاه بغداد گفت: آمریکایی‌ها به خاک عراق تجاوز کردند و گردان‌های الحشد الشعبی را مورد حمله قرار داده و تعدادی را شهید و مجروح کردند، آنچه انجام شد تجاوز به یک ملت و به خطر انداختن استقلال یک ملت و به شهادت رساندن خوبان بود که این جنایت را رهبر انقلاب و ملت ایران به شدت محکوم کردند.

وی افزود: در این ماجرا دو جریان بی‌پرده و آشکار خود را نشان داد یکی جریان حزب الشیطان بود که آمریکا سردمدارش بود، رژیم صهیونیستی و بحرین و عربستان هوادار حمله بودند. از سوی دیگر رهبری، حزب الله لبنان، انصارالله یمن و دیگر جبهه‌های مقاومت همه این جنایت را محکوم کردند، اینها حزب الله جهان اسلامند.

خطیب جمعه تهران گفت:خوی آمریکایی ها بار دیگر با انتقام از حشد الشعبی ها که کلک داعش را منطقه کنده اند، خود را نشان داد.

خاتمی خطاب به ترامپ گفت: شما حامی داعشید، واکنش مردم عراق در رابطه با سفارت آمریکا یک واکنش طبیعی بود چون به یک ملت مستقل تجاوز کردید، آمریکا باید بفهمد در منطقه منفور است و مردم منطقه در پی فرصت ابراز تنفرشان هستند.

وی تاکید کرد: فضای ضد آمریکایی بر عراق حاکم شده و با این جنایتی که کردند زمینه اخراج اینها از عراق به خوبی فراهم شده و فرصتی است که غیرتمندان عراقی کلک آمریکایی ها را عراق بکنند. این فضا فضای مقدسی است، این فضای مقدس باید تا اخراج آخرین نیروی آمریکایی از عراق ادامه پیدا کند.

خطیب جمعه تهران گفت: ترامپ در این قصه بار دیگر دروغ گفت، گویا این آدم‌نما باید روزی یک دروغ بگوید، او تهدید کرد ایران را و گفت این کار ایران است که رهبر انقلاب جانانه‌ترین جواب را داد.

باغ سبز دروغین از سوی کاندیداهای انتخاباتی؛ ممنوع

خطیب جمعه تهران در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: فضای کشور فضای انتخاباتی شده، انتخابات نماد مردم سالاری دینی و جمهوریت نظام است.

خاتمی افزود: در طول دوره سیاه پهلوی مردم هیچ کاره بودند به برکت انقلاب نظامی یافتیم که مسوولان بی‌واسطه و با واسطه انتخاب شدهِ مردمند.

وی گفت: همه دنیا مرکزی برای بررسی صلاحیت‌ها در انتخابات دارند ، در کشور ما نیز چنین است، هیات‌های اجرایی در حال حاضر در مقوله انتخابات پیش رو کار خود را انجام داده‌اند و اکنون نوبت هیات‌های نظارت است که لازم است بیشتر توجه کنند و فقط و فقط قانون‌مدار باشند.

خطیب جمعه تهران گفت: کاندیداها هم بدانند احراز و رد صلاحیتشان با قانون است، تایید صلاحیت شده‌ها قانونی عمل کنند، تبلیغات قبل از زمان تبلیغ و دروغ و باغ سبز دروغین نشان دادن به مردم ممنوع است. شورای نگهبان هم تا آخر حق رد کردن دارد، اگر کاندیدایی پا را از قانون فراتر گذاشت با او واکنش قانونی داشته باشند.

خاتمی گفت: رد صلاحیت شده‌ها بدانند ممکن است برای عرصه‌ای دیگر مناسب باشند و اگر اعتراض دارند، اعتراضشان را به صورت قانونی انجام دهند اما سرانجام تسلیم قانون باشند.

مسوولان در معیشت پرستاران تلاش کنند

امام جمعه موقت تهران همچنین با اشاره به چند مناسبت پیش رو و گذشته گفت: مناسبت اول پنجشنبه آینده ۱۹ دی ۱۳ جمادی الاول مصادف با فاطمیه اول است، مردم ما در هر دو فاطمیه عاشق بیقرار اهل بیت اند و ۱۱ دی ماه نیز روز ولادت بانوی بی نظیر بانوی برجسته تاریخ بشریت و نسخه دوم فاطمه زینب بود. زینبی که زبان، ناتوان از ترسیم سیمای نورانی فضایلش است.

خاتمی با اشاره به نامگذاری روز ولادت حضرت زینب (س) با نام روز پرستار گفت: این بانوی رشید در حساس‌ترین شرایط پرستار امام سجاد (ع) امام زمانش شد، تکریم پرستار تکریم ارزش های انسانی است ، مسوولان در مورد معیشت پرستاران تلاش خود را بکار ببرند تا این قشر به  وظیفه بی منت خود بپردازند.

مردم در ۹ دی خیمه دشمنان را بر سر آنان خراب کردند

 آیت الله خاتمی همچنین با یادآوری حماسه ۹دی گفت: هفته گذشته دوشنبه نهم دی یادآور بصیرت و هشیاری مردم ما در مقابل توطئه‌ای بزرگ  بود، دشمنان انقلاب زیر یک خیمه جمع شده بودند خیمه‌ای که رییس جمهور آمریکا، رژیم صهیونیستی و منافقین ضد خلق داعش صفت و سلطنت طلبان منفور در آن بودند، اما آفرین به مردم که به صحنه آمدند وخیمه را بر سرشان خراب کردند.

وی افزود: دشمنان، نظام اسلامی و ولایت را هدف قرار داده اند، اما مردم با سردادن شعار «این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده» بصیرت خود را همچون آبان ماه امسال نشان دادند، اغتشاشگران به صحنه آمده بودند اما مردم آنان را ناکام گذاشتند.

خاتمی گفت: مناسبت بعدی روز ۱۹ دی به عنوان یک مقطع بسیار حساس و سرنوشت ساز تاریخ انقلاب است، نباید این مقطع از یادها برود، انقلاب ما دو تاریخ تولد دارد ۱۵ خرداد ۴۲ و ۱۹ دی ۵۶  که ۱۳ ماه ادامه یافت، از قم قهرمان و شهیدان ۱۹ دی آغاز شد، جرقه ای که آنها برافروختند، روشن ماند تا ۲۲ بهمن ۵۷ آتشی مهیب شد و تاج و تخت طاغوتیان را سوزاند.
 

سردار سلیمانی صادقانه پای ایمانش ایستاد

الله خاتمی در خطبه‌ اول نماز جمعه هم در خصوص شهادت سردارسپهبد قاسم  سلیمانی گفت: برای ۴ دهه با این مرد بزرگ آشنا هستم و برای اولین بار با عاشورا و کربلا با وی مانوس شدیم؛ ما را دهه اول محرم به کرمان دعوت کرد و خانه خود را در کرمان فاطمیه قرار داده است.

خاتمی ادامه داد که سردار سلیمانی متولد سال ۱۳۳۵ بود و دقیقا در سن ۶۳ سالگی به شهادت رسید و از ۲۴ سالگی رزمنده بود. ۴۰ سال مجاهد خستگی ناپذیر بود. بزرگی بود که جای جای جبهه او را می‌شناسد؛ گویا اسم حاج قاسم سلیمانی گره خورده با جبهه جنگ؛ بارها تا مرز شهادت پیش رفت ولی خدا خواست که این بزرگ زنده بماند تا در این مقطع بسیار حساس تاریخ اسلام داعش را نابود کند؛ ولی او به امید شهادت زنده بود. حتی این روزهای آخر هم مدام آرزوی شهادت داشت و به آقا هم گفته بود دعا کنید شهید شویم.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی مصداق بارز آیه ۲۳ سوره احزاب است؛ برخی از مومنان اسم ایمان را دارند اما دروغ می‌گویند پای ایمانشان نمی‌ایستند اما بعضی‌ها صادقانه پای ایمانشان می‌ایستند؛ شهید سلیمانی از اینها بود. جالب است هم بی‌تابانه آرزوی شهادت داشت و دیشب هم جانش را پای این نذر دیرینه‌اش گذاشت. صداقت در ایمان جلوه برجسته حاج قاسم سلیمانی بود.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران گفت: سردار سلیمانی مالک اشتر ولایت بود، معتقدم از داغ‌های سنگینی که بر قلب ولایت وارد شده همین داغ حاج قاسم سلیمانی است. داغ مالک اشتر، علی را سوزاند. در دریای ماتم فرو برد.  

خاتمی خاطرنشان کرد: بدون هیچ گونه تردیدی راه و کار او ادامه دارد؛ همرزمانش راه او را به فضل خدا ادامه می‌دهند و به فضل خدا خواب راحت را از چشم ترامپ و اذنابش خواهند ربود. آمریکایی‌ها به ویژه ترامپ مطمئن باشد خون شهید سلیمانی خواهد جوشید؛ انتقامی از آنها خواهیم گرفت که روزشان را به شام سیاه تبدیل خواهد کرد؛ آمریکایی‌ها بدانند که فتح نکردند بلکه گام به گام به سقوط نزدیک شدند و اعلام می کنم آمریکایی‌ها در دنیا دیگر آرامش نخواهند داشت.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی تنها چهره ایرانی نبود چهره بین المللی جهان اسلام بود؛ امروز جهان مقاومت، جریان مقاومت در عراق، سوریه و لبنان در همه جا داغدار سلیمانی و خون‌خواه سلیمانی هستند و الان  به فضل خدا زمانش است که منطقه از لوث وجود این جانورهای موذی قطع شود.

خاتمی گفت: الان وقتش است که مقاومت به آمریکایی‌ها با عمل بگوید، یانکی ها گورتان را گم کنید. به یاری خداوند ملت بزرگمان تجلیل شایسته از این سردار فداکار اسلام خواهند داشت و به یاری خداوند به دنیا خواهند گفت سلیمانی راهت ادامه دارد؛ این راه راهی است که بی‌رهرو نخواهد ماند.