گردشگری و توریسم

فرهنگ جهاد و شهادت نباید به فراموشی سپرده شود

حجت الاسلام سید علیرضا ادیانی پنجشنبه‌شب در همایش بازخوانی عملیات کربلای ۴ و تجلیل از رزمندگان عملیات کربلای ۴ و ۵ در آستان مقدس امامزاده محمد هلال بن علی (ع) آران‌وبیدگل بیان کرد: جهاد و شهادت مفهومی ارزشی و مقدس است که رهبری فرزانه انقلاب نیز تاکید دارند، نباید در کشور کم‌رنگ شود.

وی افزود: عده‌ای دگراندیش، دنیاطلب و اشرافگرا نمیخواهند که فرهنگ جهاد و شهادت در کشور زنده بماند، در حالی که نسخه نجات بخش کشور توجه به فرهنگ جهاد و شهادت است؛ زیرا استقامت و پایداری در برابر دشمنان را تقویت میکند.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی تصریح کرد: کسانی هستند که بویی از شهادت و جهاد نبردند و حتی دوره‌ای مفهوم شهادت را برابر با خشونت معرفی کردند؛ در زمان امام راحل نیز برخی به اصطلاح روشنفکر، کاری کردند که امام شهیدان پذیرش قطعنامه را نوشیدن جام زهر برشمردند.

وی اضافه کرد: این عده‌ دنیاطلب و دگراندیش از دل خانواده‌ها و مادران شهیدان خبر ندارند و نمیدانند که شهدا با خدا معامله کردند تا اسلام و انقلاب سربلند بماند.

ادیانی در ادامه به انتخابات پیش‌روی مجلس شورای اسلامی اشاره و تشریح کرد: انتخابات مجلس رخدادی بزرگ و با اهمیت و مجلس، دولت و قوه قضاییه انقلابی از آرمانهای شهدا است.

وی همچنین گفت: اگر همه ما به وصیت شهدا مراجعه کنیم، می‌بینیم که شرط و اساس پیشرفت کشور را تاسی و پشتیبانی ولایت فقیه عنوان می‌کنند.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی تاکید کرد: باید به نماینده‌ای رای داد که مرزبندی شفاف با دشمن دارد، نه نماینده‌ای که طرحی بزرگ را در کمتر ۲۰ دقیقه به تصویب برساند.

تعدادی از رزمندگان آران‌وبیدگلی عملیات‌های کربلای ۴ و ۵ در پایان این همایش با اهدای لوحی تجلیل شدند.

رزمندگان گردان امام محمد باقر (ع) شهرستان آران‌وبیدگل در عملیات کربلای ۴ به عنوان خط‌شکن حضور داشتند که ۳۸ رزمنده از جمله ۲ سردار در جریان آن به خیل شهیدان پیوستند.

بیش از ۱۵۰ رزمنده از این شهرستان در مجموع عملیات‌های کربلای ۴ و ۵ به درجه والای شهادت نایل آمده‌اند.

شهرستان ۱۰۳ هزار نفری آران‌وبیدگل در فاصله نزدیک به ۶ کیلومتری کاشان و ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.