گردشگری و توریسم

تامین اجتماعی سمنان بیش از ۸۹۰ میلیارد ریال هزینه دارویی پرداخت کرد

حسن پیوندی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این مدت ۴۶۰ هزار و ۸۱۷ نسخه دارویی از سوی بیماران به مراکز طرف قرارداد با تامین اجتماعی استان سمنان تحویل داده شده است.

وی ادامه داد: سال گذشته یک میلیون نسخه دارویی تجویز شده در مراکز درمانی طرف قرارداد با سازمان تامین اجتماعی استان سمنان به داروخانه های استان ارائه شده است.

وی ابراز داشت: هزینه پرداخت شده بابت دارو در مراکز طرف قرارداد با سازمان تامین اجتماعی استان سمنان امسال در مقایسه با سال گذشته ۲۱ درصد افزایش یافته است.

رئیس دفتر اسناد پزشکی تامین اجتماعی استان سمنان بیان کرد: حدود ۸۷ داروخانه طرف قرار داد با سازمان تامین اجتماعی استان هستند.

وی تصریح کرد: نام‌بردن از پر مصرف‌ترین داروها در نسخه‌های ارائه شده به مراکز طرف قرار داد با تامین اجتماعی استان موجب تحلیل اشتباه می‌شود، چرا که برخی داروها در داروخانه بدون نسخه فروخته می‌شود و تنها نسخه نمی‌تواند تایید داروهای پرمصرف باشد.

رئیس دفتر اسناد پزشکی تامین اجتماعی استان سمنان خاطر نشان کرد: برخی داروها مشترک در درمان چند بیماری است و نمی‌توان گفت براساس یکسری  داروهای فروخته شده در مراکز طرف قرارداد با بیمه تامین اجتماعی این بیماری شیوع بیشتری دارد.

حدود ۷۰ درصد از جمعیت بیش از ۷۰۲ هزار نفری سمنان، معادل ۴۹۱ هزار نفر، تحت پوشش تامین اجتماعی هستند.

سال گذشته ۱۱۰ میلیارد ریال هزینه خدمات دارویی در مراکز ملکی درمانی تامین اجتماعی بابت یک میلیون و ۲۰۰ هزار نسخه دارویی ارائه شده است.

دفتر اسناد پزشکی تامین اجتماعی تنها به آمار مربوط به مراکز طرف قرارداد دسترسی دارد.