گردشگری و توریسم

روزانه ۳۵ تن زباله در قصرشیرین تولید می‌شود

حشمت الله رضایی روز پنجشنبه در جلسه مدیریت پسماند قصرشیرین در محل فرمانداری، افزود: این میزان زباله شهری توسط چهار دستگاه کامیون سنگین و سبک در چندین نوبت به محل دپو حمل می شود.

 وی اظهارداشت: با توجه به گردشگر پذیربودن و وجود ۲ مرز رسمی پرویزخان و خسروی و انجام فعالیت های اقتصادی در این مناطق و همچنین استقرار نیروهای نظامی، زباله های تولیدی در این شهرستان افزایش می یابد.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار قصرشیرین گفت: با توجه به نبود کارخانه بازیافت در شهرستان محل دپو و دفن زباله شهری جایگاه مناسبی ندارد و همین مساله باعث شده تا زباله های زیادی در عرصه های منابع طبیعی رها شود که این امر مشکلات زیست محیطی را برای مردم به همراه دارد.

رضایی ادامه داد: تشکیل این جلسه در راستای حفظ سلامت شهروندان و مسایل و مشکلات زیست محیطی همواره در دستور کار جلسات کارگروه بهداشت و درمان شهرستان قصرشیرین بوده از این رو با همکاری ادارات مربوط نیاز است اقداماتی انجام شود.

او گفت: با توجه به نبود یک مکان مناسب برای دفن و دفع بهداشتی زباله در شهرهای غرب استان کرمانشاه، کارخانه بازیافت زباله در این شهرستان مرزی احداث می شود.

وی ادامه داد: با تمهیدات صورت گرفته، این کارخانه زباله های شهرهای قصرشیرین، سرپل ذهاب، ریجاب و ازگله را بازیافت خواهد کرد.
وی اظهار داشت: به همین منظور پنج هکتار زمین در حد فاصل روستای داربلوط از توابع قصرشیرین و روستای خاتونه در سرپل ذهاب برای احداث کارخانه بازیافت زباله مشخص و جانمایی شده است.
معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری قصرشیرین با بیان اینکه احداث کارخانه بازیافت زباله برای تحت پوشش قراردادن شهرهای قصرشیرین، سرپل ذهاب، ازگله و ریجاب بسیار ضروری است، بیان کرد: احداث کارخانه بازیافت زباله علاوه بر رفع مشکلات زیست محیطی و دفن و دفع بهداشتی زباله، در اشتغالزایی و کسب درآمد مردم نیز مهم و موثر است.
شهرستان های قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت و ۱۸۶کیلومتر مرز با عراق دارد.