گردشگری و توریسم

وزیر خارجه عراق: پیام معترضان مقابل سفارت آمریکا، رسید

الحکیم در صفحه شخصی اش در توئیتر، خواستار پایان اعتراض‌ها مقابل سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد شد و تأکید کرد که معترضان توانستند پیام خود را برسانند.

وی تأکید کرد که حفاظت از دیپلمات‌ها، هیأت‌های دیپلماتیک و سفارتخانه های آنها به عهده عراق است که با پذیرش کنوانسیون ژنو، متعهد به انجام آن است.

وزیر خارجه عراق در ادامه، از گفت وگوی خود با “عادل عبدالمهدی” نخست وزیر دولت موقت عراق در خصوص پایان دادن به اعتراض ها در برابر سفارت آمریکا در بغداد و همچنین حفظ امنیت و ایمنی کارمندان و تأسیسات این سفارتخانه خبر داد.

این در حالی است که ساعاتی پیش، بسیج مردمی عراق ( الحشد الشعبی) با صدور بیانیه ای از معترضان خواست که به تجمع اعتراضی خود مقابل سفارت آمریکا پایان دهند.

پس از صدور این بیانیه، عقب نشینی تدریجی معترضان از مقابل سفارتخانه آمریکا در منطقه امنیتی سبز بغداد بعد از ظهر امروز (چهارشنبه) آغاز شد.

تجمع اعتراضی مردم عراق مقابل سفارتخانه امریکا به دنبال حمله  هوایی نیروهای آمریکایی در یکشنبه شب گذشته ۲۹ دسامبر (۸ دیماه) به چند پایگاه الحشد الشعبی در استان الانبار آغاز شد که موجب شهید شدن ۲۵ نفر و زخمی شدن بیش از ۵۰ تن دیگر شد.

در جریان تجمع های اعتراضی دیروز و امروز عراق، نیروهای آمریکایی با استفاده از گلوله های پلاستیکی، نارنجک های صوتی و دودساز، ۷۷ معترض عراقی را مصدوم کردند.