گردشگری و توریسم

حمایت جمهوریخواهان از تجاوز نظامی آمریکا به عراق

«لیندسی گراهام» سناتور جمهوریخواه ایالت کارولینای جنوبی یکشنبه شب در توئیتی نوشت که بابت این حمله «بسیار خوشحال» شده است.
«مارکو روبیو» سناتور جمهوریخواه ایالت فلوریدا هم بامداد دوشنبه در توئیتی نوشت: شرایط پرتنشی در عراق در حال شکل گرفتن است که پتانسیلی جدی برای تشدید و تبدیل به یک مناقشه گسترده‌تر و خطرناک دارد.
«تام کاتن» سناتور جمهوریخواه ایالت آرکانزاس هم در توئیتی با طرح ادعایی واهی ایران را به «حمله به آمریکایی‌ها» متهم کرده و خواستار توقف آن شد.
ارتش آمریکا یکشنبه شب اعلام کرد که حملاتی هوایی علیه پنج مقر و تأسیسات متعلق به نیروهای الحشد الشعبی و گردان‌های حزب‌الله در خاک عراق و سوریه انجام داد.
«جواد کاظم الربیعاوی» از مقام‌های الحشد الشعبی گفت که در حمله آمریکا به مواضع گردان‌های حزب‌الله و الحشد الشعبی ۲۵ تن شهید و ۵۱ نفر نیز زخمی شدند.
تیمی ۳ نفره از وزارت خارجه و دفاع آمریکا پس از تجاوز نظامی به عراق، دونالد ترامپ را در جریان جزئیات و آخرین تحولات مربوط به این حمله قرار دادند.
به گزارش سی. ان. ان، مایک پمپئو وزیر خارجه، مارک اسپر وزیر دفاع و مارک میلی رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا شب گذشته به اقامتگاه تفریحی رییس جمهوری آمریکا در «مارالاگو» فلوریدا رفته و با وی دیدار کردند.
اسپر پس از این دیدار گفت که حمله به عراق موفقیت‌آمیز بود و درباره سایر گزینه‌ها با ترامپ صحبت کردند.
شبکه سی. ان. ان به نقل از یک مقام دولتی آمریکا گزارش داد که اسپر روز شنبه نظر موافق ترامپ را برای انجام این حمله جلب کرده بود.