گردشگری و توریسم

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی: فضای نقددر کشور بویژه برای رسانه باز است

عزت الله ضرغامی یکشنبه شب در پنجمین جشنواره رسانهای ابوذر اردبیل افزود:رسانه‌ها باید ضمن نقادی مشکلات، راهکاری هم برای رفع آنها از زبان کارشناسان و صاحبنظران ارایه دهند.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم  بیان کرد: مشکلات مردم  باید بیان شود هرچند بازگو کردن مشکلات  سبب متهم شدن نقاد به جوزدگی و توجیه‌گری است ولی نباید استفاده ابزاری از مشکلات مردم شود.

وی با اشاره به تصویب ۴ مرداد به عنوان روز بزرگداشت شیخ صفی‌الدین اردبیلی گفت: این عارف نامدار نه تنها چهره ملی بلکه چهره‌ای جهانی است و با نامگذاری این روز می‌توان گوشه ای از شخصیت والای شیخ صفی و اسلام شیعه را برای عموم طرح کرد.

جلیل بابازاده فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) اردبیل هم با بیان اینکه دشمن با فتنه‌افکنی و اقدامات ضدانقلابی به دنبال صدمه به آرمان‌ها است، اظهارداشت: آن فردی که پرچم میهنش را به آتش می‌کشد تحت تاثیر نقشه و فتنه‌های هدفمند دشمن است.

وی با تاکید به اینکه در برهه‌های مختلف تاریخی رهبر معظم انقلاب الگوی وارسته رفتار ما بوده و هست، افزود: در شرایط جنگ نرم و در شرایطی که دشمن نمی‌خواهد آرمان‌های انقلاب جهانی شود، تبعیت از رهبری کشتی نجات ما است

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل گفت: ما در شرایط جنگ هستیم با این وجود انقلاب اسلامی به جهان صادر شده و مظلومان صدای انقلاب را شنیده اند.

وی با بیان اینکه به کوری چشم دشمنان از نظام خود حراست و حفاظت خواهیم کرد افزود: هر رویداد فرهنگی از جمله جشنواره‌های رسانه‌ای فرصت دورهمی جهت تبیین ارزش‌ها و گام برداشتن در مسیر ولایت است.

بابازاده با بیان اینکه این جشنواره به یاد دو شهید مدافع امنیت، شهید حسین آخربین و شهید محبوب قربانی برگزار می‌شود، افزود: اردبیل سرزمین پاکان و هزاران شهید است که برخی همچنان گمنام هستند.

علی لطفی رییس بسیج رسانه استان اردبیل نیز در سخنانی تولید محتوی را یکی از مشکلات اساسی در مطبوعات استان ذکر کرد و افزود: مسوولان فرهنگی می بایست در رفع مشکلات اهل رسانه 

اهتمام داشته باشند.

وی بیان کرد:اهالی رسانه در استان از مشکلات اساسی و ابتدایی بویژه  بیمه در رنج هستند و  مسوولان باید دغدغه مالی آنها را رفع کنند. 

شهرام محمدی سخنگوی هیات داوران  این جشنواره با اشاره به اینکه این جشنواره در 9 بخش و 10 محور با دریافت 1637 اثر برای پنجمین سال متوالی برگزار شد، گفت: این جشنواره در بخش‌های تیتر، یادداشت و مقاله، عکس، موشن گرافی و مدیا، گزارش خبری تلویزیونی و مکتوب و خبر برگزار شد.

وی افزود: این جشنواره در هشت محور عمومی، یک بخش ویژه و بخش استانی برگزار شدسمی  که محورهای عمومی این جشنواره شامل دفاع مقدس و جبهه مقدس، اقتصاد مقاومتی و رونق تولید، مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، دستاوردهای انقلاب اسلامی، موضوعات آزاد اجتماعی، بصیرت و دشمن شناسی، بسیج و حوزه‌های محرومیت زدایی و مسائل صنفی و دغدغه‌های اجتماعی خبرنگاران است.

در این جشنواره گیتی طالبی خبرنگار ایرنا در بخش خبر نفر اول و یعقوب شاددل در بخش گزارش نفر دوم و مینا میرقاسمی در بخش یادشت رتبه سوم را کسب کردند.

 همچنین در این جشنواره از دو اپلیکیشن رونمایی و از خانواده های شهید حسین آخربین، محبوب قربانی، به همراه منتخبین این جشنواره تجلیل شد.