گردشگری و توریسم

سرمربی تیم ملی روئینگ مردان: ۲ سهمیه المپیک می‌خواهیم

افشین فرزام سرمربی تیم ملی روئینگ مردان ایران درباره وضعیت تیم ملی و عملکرد ملی‌پوشان در کاپ‌آسیا به میزبانی تایلند اظهار داشت: دو نماینده در کاپ‌آسیا داشتیم که عملکردشان خیلی خوب بود و توانستند در سه مسابقه به مدال طلا برسند. بهمن نصیری در تک‌نفره پارو زد و قهرمان شد. او در تکنفره سنگین‌وزن کم تجربه است و حضور در این مسابقه برای او اتفاق بسیار خوبی بود.

وی ادامه داد: با توجه به شرایطی که بهمن نصیری و نازنین ملایی دارند، نیاز بود که در کاپ‌آسیا شرکت کنند. علاوه بر این ما در کاپ آسیا به دنبال بررسی تاکتیک‌های جدید هم بودیم که خدارا شکر توانستیم به اهداف‌مان برسیم و در کنار کسب مدال برنامه‌های‌مان را نیز عملی کردیم.

سرمربی تیم ملی روئینگ مردان ایران درباره وضعیت بهمن نصیری تصریح کرد: این ملی‌پوش در این کاپ رقیب جدیدی از تایلند داشت که او را آنالیز کردیم. وی به خوبی توانست حریف تایلندی‌اش را با تاکتیک‌های جدید پشت سر بگذارد. نازنین ملایی هم با اعتماد به نفس بیشتری در مسابقات آتی در سنگین وزن شرکت می‌کند. فکر می‌کنم دیگر رقیب جدی ملایی نماینده چین تایپه باشد که شکست او دور از دسترس نیست ولی بستگی به   تمریناتچهار ماهه باقی مانده و تدارکات خوب دارد.

فرزام در پاسخ به این پرسش که چقدر به کسب سهمیه المپیک امیدوار شده است، تصریح کرد: به طور قطع سهمیه المپیک روئینگ را کسب می‌کنیم اما آنچه می‌خواهیم کسب ۲ سهمیه است. برای اینکه به ۲ سهمیه برسیم باید در دو ماده تکنفره سنگین وزن طلا بگیریم تا هر ۲ نماینده ما راهی المپیک شوند.

وی درباره نهایی شدن خرید قایق‌های روئینگ بعد از چند سال نیز بیان کرد: تسویه حساب قایق‌ها به همت فدراسیون تمام شد و جای تقدیر و تشکر دارد. امیدوارم پروسه حمل قایق‌ها و ترخیص از گمرک نیز زودتر انجام شود. حتی قایق‌ها یک ماه قبل از مسابقات  انتخابی المپیک هم به دستمان برسد می‌تواند کمک زیادی به ما کند.