گردشگری و توریسم

قانون‌مداری و امانتداری از اصول برگزاری انتخابات مجلس در آذربایجان‌غربی است

علی مصطفوی روز یکشنبه در همایش آموزشی – توجیهی هیات‌های بازرسی انتخابات آذربایجان‌غربی افزود: همه مسوولان و دست‌اندرکاران یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان وظیفه دارند تا زمینه مشارکت حداکثری را فراهم کنند.

وی تاکید کرد: رای مردم امانتی سنگین بر دوش دست‌اندرکاران انتخابات است و باید با همه توان این امانت را به سلامت به سرمنزل مقصود برسانیم.

وی با اشاره به نقش هیات‌های بازرسی در صیانت از آرای مردم، بیان کرد: بازرسان به عنوان چشم و گوش انتخابات هرجا تخلفی مشاهده کردند باید نسبت به تذکر و گزارش آن اقدام کنند.

مصطفوی قانونمداری را اصل جدایی ناپذیر هیات های بازرسی انتخابات عنوان کرد و افزود: توجه به قانون و رفتار کردن بر اساس آن بسیاری از مشکلات را در عرصه‌های مختلف برطرف خواهد کرد.

مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری و رییس هیات بازرسی ستاد انتخابات آذربایجان‌غربی نیز در این همایش، رویکرد بازرسان در مراقبت از سلامت انتخابات را پیشگیرانه دانست و گفت: هیات‌های بازرسی در شهرستان‌ها برابر ساختار قانونی تشکیل شده‌است و فعالیت‌های انتخاباتی را رصد می‌کنند. 

رسول مقابلی با اشاره به اینکه روند انتخابات طبق برنامه زمان‌بندی پیش می‌رود، افزود: فرآیند انتخابات مجلس یازدهم در استان تا این مرحله سالم و قانونی اجرا شده‌است.

وی با بیان اینکه کوچکترین تحرک انتخاباتی توسط بازرسان رصد می‌شود، اضافه کرد: بازرسان هرجا تخلفی مشاهده کردند، آن را به هیات بازرسی استان گزارش کنند.

به گزارش ایرنا انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز دوم اسفند امسال و همزمان با سراسر کشور در آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود و ۱۲ نماینده از این استان به خانه ملت راه می‌یابند.