گردشگری و توریسم

سرمربی تیم فوتبال آویسا خوزستان: بدون اطلاع، من را کنار گذاشتند

فاطمه دغاقله روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: قراردادم هنوز با باشگاه آویسا فسخ نشده اما امروز متوجه شدم من را کنار گذاشته اند. تا زمانی که مبلغ قراردادم را دریافت نکنم طبق قانون نمی توانند یک طرفه فسخ کنند. کجای دنیا یک مربی را بدون اطلاع کنار می گذارند بدون این که مبلغ قرارداد آن را پرداخت کنند؟

وی افزود: پیش از شروع فصل با خانم سلیمانی برای هدایت تیم صحبت کردند که وی این سمت را نپذیرفت، سپس مدیرعامل باشگاه با من صحبت کرد و از من خواست که با استفاده از بازیکنان جوان استان در لیگ حاضر شویم. بازیکنانی که کم سن و سال بودند و تجربه لیگ برتر را نداشتند.

سرمربی تیم فوتبال آویسا خوزستان ادامه داد: افرادی که از تیم کنار گذاشته شدند از همان هفته اول برای تیم حاشیه درست کردند به گونه ای که تا یک ماه پیش برای بازیکنان و خانواده های آنها مزاحمت ایجاد می کردند همچنین به همه حریفانمان اطلاع می دادند که آی دی کارت ۲ بازیکن ما صادر نشده و پیام های خیلی مبتذلی برای بازیکنانم می فرستادند.

وی افزود: همین عده بارها بازیکنانم را اذیت می کردند به حدی که گلر ما به عمد گل می خورد، همین امر موجب شد که آنها را کنار گذاشته و از بازیکنان جوان تر استفاده کنم. نمیدانم به چه دلیل می خواستند لزومه کاری ام خراب کنند، معتقدم باید سالم و عادلانه کار کرد و خدا را در نظر گرفت. 

دغاقله عنوان کرد: تیم ما تنها چند روز قبل از شروع مسابقات بسته شد و تمام بازیکنان خوب استان و کشور جذب دیگر تیم ها شده بودند به همین دلیل ما چاره ای جز استفاده از بازیکنان بومی و کم تجربه استان نداشتیم .

وی بیان کرد: تیم ما برای هماهنگی بیشتر نیاز به فرصت داشت و من بارها گفتم که در نیم فصل دوم شرایط تیم بهتر خواهد شد. قطعا با جذب یکی یا ۲ بایزیکن باتجربه در نیم فصل دوم می توانستیم عملکرد بهتری داشته باشیم. 

عملکرد و نتیجه گیری ضعیف، موجب برکناری سرمربی تیم شد

در ادامه زهرا عبدالوند مدیرعامل باشگاه آویسا خوزستان در پاسخ به صحبت هیا سرمربی سابق تیمش گفت: به علت نتایج و عملکرد ضعیفی که در نیم فصل داشتیم به این نتیجه رسیدیم که یک سری تغییرات در تیم اعمال شود و با خانم سلیمانی برای هدایت تیم به توافق رسیدیم البته قبل از این موضوع با خانم دغاقله صحبت کردم و قبول کردند که از تیم جدا شوند.

وی ادامه داد: من با خانم دغاقله در این خصوص تلفنی صحبت کردم و او پذیرفت، از طرفی بندی در قرارداد ذکر شده و در صورتی که مدیرعامل باشگاه از عملکرد مربی رضایت نداشته باشد می تواند به صورت یک طرفه قرارداد را فسخ کند اما با این وجود من از خانم دغاقله تشکر کردم و این موضوع را با او درمیان گذاشتم.

مدیرعامل باشگاه آویسا خوزستان افزود: از آنجا که برای تیم هزینه می کنم، این حق را دارم که تغییراتی برای تیمم اعمال کنم لذا نیاز بود که در نیم فصل علاوه بر جذب بازیکن در کادر فنی تغییراتی انجام دهیم. طبیعی است که یک مربی پس از جدا شدن، ناراحت شود اما عملکرد ما در نیم فصل بسیار ضعیف بود بعه همین دلیل دست به این کار زدیم.

وی با اشاره به اینکه پس از گذشت پنج هفته از رقابت ها قصد انصراف از لیگ را داشتم گفت: بسیار ناراحت کننده بود که با این همه هزینه بخواهم ته جدول باشم، قصد داشتم در اواسط نیم فصل اول تغییراتی در کادر فنی انجام دهیم اما خانم دغاقله گفت روند تیم با اضافه شدن ۲ بازیکن جدید از هفته هفتم بهتر می شود.  

عبدالوند ادامه داد: من عملا از بازی هفتم تا یازدهم هیچ تغییری در تیم ندیدم و منتظر بودم که خانم دغاقله شخصا از تیم انصراف دهد اما متوجه شدم که دوست دارد همچنان در تیم حضور داشته باشد. به هر حال من هم به عنوان مدیرعامل باشگاه باید جوابگو باشم 

وی در خصوص اینکه عده ای در کار سرمربی سابق تیم خلل ایجاد کرده و بازیکنان تیم را تهدید می کردند گفت: مسائل حاشیه ای همیشه همراه فوتبال است اما یک بازیکن و مربی باید تمام تمرکزش روی بازی باشد و به دنبال حاشیه ها نرود. من اگر بخواهم دنبال حاشیه ها باشم سال آینده اگر بخواهم تیمداری کنم نباید از بازیکنان استان استفاده کنم چون همه با هم مشکل دارند لذا به این موارد توجهی نمی کنم. مسائل حاشیه ای تاثیری روی کنار گذاشتن خانم دغاقله نداشت و معتقدم تمام اعضای باشگاه موظف هستند به دور از حواشی در مقابل حریفان ظاهر شده و نتیجه لازم را بگیرند.

مدیرعامل باشگاه آویسا افزود: اگر فوتبال استان تا الان پیشرفتی نداشته و کسی حاضر به اسپانسر شدن نیست به دلیل مسائل حاشیه ای است، من به عنوان مدیرعامل باشگاه این مسائل حاشیه ای را از فوتبال استان دور کرده و به رشد فوتبال استان کمک می‌کنم و با کسانی که این حواشی را دنبال کنند برخورد جدی می کنم 

وی با بیان اینکه یک سری مربیان به دنبال حاشیه سازی هستند گفت: من از زحمات خانم دغاقله و بازیکنان تیم تشکر می کنم، ما اولین سال حضورمان را در لیگ برتر تجربه می کردیم و درک می کنم که کمبود بازیکن داشتیم ولی من هم ذیر ذره بین هستم و خانم دغاقله باید من را درک کند.

عبدالوند افزود: تنها سه هفته فرصت داریم که بازیکن جذب کنیم. ما با به دنبال تقویت تیم هستیم اما متاسفانه تمام بازیکنان خوب جذب تیم های دیگر شده و نمی توان از آنها استفاده کرد اما سعی می کنیم چند بازیکن خوب از استان جذب کنیم.

تیم آویسا خوزستان در نیم فصل اول رقابت ها با کسب چهار امتیاز در مکان یازدهم رده بندی قرار دارد.