گردشگری و توریسم

ارتش سوریه تلفات سنگینی به تروریست‌ها در ادلب وارد کرد

به گزارش شبکه المیادین، ارتش سوریه به پیشروی خود در حومه ادلب ادامه می‌دهد و به نقطه دیده‌بانی نیروهای ترکیه‌ای در منطقه “الصرمان” رسیده است، آن‌ها همچنین خطوط امداد رسانی تروریست‌های مسلح را قطع کرده‌اند.
سرلشکر “یوری بورنکوف” رییس مرکز آشتی طرف‌های متخاصم در سوریه گفت: تروریست‌های مسلح “هیأت تحریر الشام”  (جبهة النصرة سابق) با پشتیبانی “ارتش آزاد” دو حمله به مواضع ارتش سوریه در نزدیکی شهر “جرجناز” در استان ادلب انجام دادند.
بورنکوف افزود: هر حمله توسط ۵۰ تروریست مسلح انجام شده است که بوسیله پنج تا ۶ کامیون حامل سلاح‌های سنگین پشتیبانی می‌شدند.
خبرگزاری رسمی سوریه؛ “سانا” نیز در این باره به نقل از ستاد فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح این کشور گزارش داد که از ۲۴ دسامبر جاری (سوم دی ماه) تاکنون حدود ۳۲۰ کیلومتر مربع از گروهک تروریستی هیأت تحریر الشام (جبهه النصره سابق) آزاد شده است.
برپایه این گزارش ارتش سوریه موفق شده است، بیش از ۴۰ شهرک و روستا در حومه جنوبی و جنوب شرق ادلب را از اشغال تروریست‌ها آزاد و پاکسازی کند.

 ارتش سوریه از ۲۸ آذرماه سال جاری عملیات جدیدی را برای آزادسازی مناطق باقی مانده از استان ادلب آغاز کرده است.

استان ادلب که ۱۱ درصد از مجموع یکصد و ۸۵ هزار و ۱۸۰ کیلومتری مساحت سوریه را به خود اختصاص داده است، در شمال غربی‌ترین منطقه این کشور و در کنار استان‌های حلب از شرق، حماه و لاذقیه از جنوب و غرب قرار دارد و از پنج شهرستان ادلب، معره نعمان، اریحا، جسرالشغور و حارم تشکیل شده است.