گردشگری و توریسم

رشد ۱۴ درصدی مصرف گاز طبیعی در لرستان

به گزارش ایرنا، فیروز خدایی با اشاره به مصرف گاز در مدت مشابه سال گذشته اظهار داشت: سال گذشته یک میلیارو پنجاه میلیون مترمکعب گاز مصرف شده که در مقایسه با امسال مصرف گاز طبیعی رشد ۱۴ درصدی داشته است.
وی افزود: بخش خانگی در استان با مصرف بیش از ۵۹۰ میلیون مترمکعب گاز بیشترین میزان مصرف را به خود اختصاص داده و در بخش های صنعتی ۴۱۵ میلیون متر مکعب و جایگاههای CNG استان ۱۱۲ میلیون مترمکعب گاز مصرف شده است.
این مسوول با بیان اینکه هم اکنون تعداد ۲۴ شهر و ۱۶۶۳ روستا، با ۴۷۹ هزار خانوار در استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند، بیان کرد: در ۹ ماهه نخست امسال بطور میانگین، مصرف هر خانوار ۲۵۰۵ مترمکعب گاز طبیعی بوده است.
سرپرست شرکت گاز لرستان در خصوص پایداری جریان گاز در فصل سرد سال گفت: با بستر سازی و تقویت زیرساخت های خطوط انتقال و شبکه های گازرسانی، روند تداوم خدمت رسانی به مردم شریف استان از وضعیت مطلوبی برخوردار است و امید است در سالجاری و با اجرای تمهیدات لازم هیچگونه قطعی گازی نداشته باشیم.
وی اضافه کرد: با اقزایش برودت هوا و افزایش مصارف گاز طبیعی در چند ماه مانده به پایان سال جاری صرفه جویی در مصرف این حامل انرژی بسیار مهم بوده و مشترکین گرامی با رعایت الگوی مصرف بهینه و رعایت دمای رفاه ( ۱۸ الی ۲۱ درجه سانتیگراد) شرکت گاز استان لرستان را در ارائه خدمات مستمر یاری دهند.