گردشگری و توریسم

آسمان انگلیس سال آینده میلادی پهپادی می‌شود

بر اساس این گزارش، پهپادهای آزمایشی ابتدا برای نظارت و بازرسی از  مراکز ساختمانی مورد استفاده قرار گرفته و اگر طرح با موفقیت آزمایش شد، سال بعد از آن (۲۰۲۱) وارد مدار تجاری می‌شود.

برخلاف مقررات کنونی که پهپادها باید در شعاع ۴۸۰ متری مرکز کنترل و تا ارتفاع ۱۲۰ متری پرواز کنند، طرح جدید که یک گام مهم در صنایع هوایی انگلیس بشمار می‌رود، این اجازه را می‌دهد که پهپادها تا مسافت ۸۰ کیلومتر دورتر از مرکز کنترل خود پرواز کنند.

طبق قوانین گذشته هوانوردی انگلیس امکان خدمات رسانی به مسافت‌های طولانی تر از افق دید مرکز کنترل پهپاد وجود نداشت. در همین راستا، سازمان هواپیمایی انگلیس ماه گذشته اصلاحاتی را در دستورالعمل خود اعمال کرد تا به اصطلاح نشریه تایمز، پرواز پهپادها در مسافت‌های طولانی به «عملیات روزانه» تبدیل شود.

تایمز پیش بینی کرد که این صنعت می تواند تا سال ۲۰۳۰ میلادی ۴۲ میلیارد پوند درآمد برای اقتصاد انگلیس کسب کند.

شرکت «سیز» (Sees.ai) که در زمینه هوش مصنوعی فعالیت می کند تائید کرده که از دو ماه دیگر این طرح را در منطقه «ساری» واقع در جنوب شرق انگلیس آزمایش خواهد کرد. بر اساس این طرح، پهپاد مدل «دی. جی. آی اس ۹۰۰ » (DJI S۹۰۰) با استفاده از فناوری‌های مختلفی مانند لیزر، دوربین، نقشه یاب و حس گر، عملیات بازرسی از کار مهندسان سایت ساختمانی «اسکانسکا» را برعهده خواهد داشت.

«جان مک‌کنا» رئیس اجرایی شرکت «سیز» می گوید: ما اولین شرکتی خواهیم بود که پهپادها را دورتر از افق دید مرکز کنترل به پرواز درخواهیم آورد. وی افزود، این عملیات از یک محیط صنعتی آغاز خواهد شد و می تواند تا سناریوهای خطرناک‌تر مانند حمل بسته‌های سنگین پیش رود.

هم زمان گفته می‌شود که سازمان هواپیمایی انگلیس بر کار پهپادها نظارت خواهد داشت. یک سخنگوی این سازمان انگلیسی به تایمز گفت حرکت پهپادها فرا تر از افق دید مرکز کنترل می تواند مزایای زیادی را در حوزه تجاری به همراه داشته باشد.

‘آمازون’ بزرگترین شرکت فروشنده آنلاین در جهان اولین شرکت بود که سه سال پیش موفق شد تحویل آزمایشی کالا از طریق ‘پهپاد’ را در انگلیس انجام دهد.

براساس فیلم ویدئویی منتشر شده توسط آمازون، پهپاد متعلق به این شرکت پس از برخاستن از یک انبار و طی کردن مسافت ۱۳ دقیقه‌ای، موفق می شود بسته کالا را تحویل مشتری ‌دهد.

شرکت آمازون اعلام کرد که این تحویل آزمایشی به صورت کاملا خودکار صورت گرفته و هیچ هدایت انسانی در این روند دخالت نداشته است.

براساس گزارش‌های منتشر شده، در حال حاضر این پهپاد قادر به حمل یک بسته ۲.۲۷ کیلوگرمی یا کمتر و در هوایی مناسب است.