گردشگری و توریسم

ساختمان اداری نظام مهندسی معدن زنجان دهه فجر امسال افتتاح می‌شود

دکتر رضا کشاورزی روز پنجشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: زمین این ساختمان در سال ۹۳ و از طریق مسکن و شهرسازی به مساحت ۷۰۰ مترمربع تملک شد.

وی خاطرنشان کرد: نقشه‌برداری و گودبرداری در سال‌های ۹۳ و ۹۴ انجام شد ولی پروژه بعد از آن به دلیل محدودیت منابع مالی، متوقف شد.

کشاورزی افزود: از خرداد سال ۹۷  عملیات اجرایی ساختمان، شروع مجدد شد و طی یک و نیم سال گذشته تا کنون به ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.

رییس سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان با بیان اینکه این ساختمان متشکل از سه طبقه است، گفت: زیربنای هر یک از طبقات ۳۵۰ مترمربع بوده که یکی از طبقات، سالن آمفی‌تئاتر ۴۰۰ نفره و طبقه بعدی، ساختمان اداری است.

وی افزود: طبقه سوم نیز دارای سالن جلسات ۸۰ نفره و ۲ واحد سوئیت است.

کشاورزی با بیان اینکه در مجموع تا کنون ۱۲ میلیارد ریال برای اجرای این پروژه هزینه شده، اظهار داشت: به غیر از تجهیزات، حدود چهار میلیارد ریال نیز برآورد شده که برای تکمیل ساختمان اداری مورد نیاز است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر اعتبار هزینه‌شده، شرکت‌های فعال معدنی نیز کمک‌های نقدی و غیرنقدی از جمله آجر سیلیکس، سنگ نما، سرامیک کف، انجام دیوارکشی ساختمان، فروش میلگرد اقساطی با تخفیف، شن و ماسه و گودبرداری بنا را انجام داده‌اند.

کشاورزی تصریح کرد: هیچ‌گونه اعتبار دولتی برای این ساختمان اختصاص نیافته و هزینه‌ها با همت اعضا، منابع سازمان و همچنین سازمان نظام مهندسی معدن ایران تامین شده است.

رییس سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان گفت: مجموع اعضای تشکیل‌دهنده این سازمان ۹۸۳ نفر بوده که ۳۲۲ نفر دارای پروانه اشتغال هستند.

وی اظهار داشت: نظام مهندسی معدن دارای رشته‌های معدن، زمین‌شناسی، متالوژی استخراجی، نقشه‌برداری و سایر رشته‌های مرتبط است.

کشاورزی خاطرنشان کرد: ۳۹۷ نفر از اعضای سازمان در رشته معدن، ۲۵۸ نفر در زمین‌شناسی، ۵۰ نفر متالوژی استخراجی، ۱۱۷ نفر نقشه‌برداری و ۱۶۱ نفر نیز در سایر رشته‌های مرتبط با معدن، عضو این سازمان هستند.