گردشگری و توریسم

۶۴ درصد دانش آموزان متوسطه دوم کشور در رشته های نظری تحصیل می کنند

به گزارش ایرنا، عباس سلطانیان روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی معاونان آموزشی ۱۳ شهرستان و منطقه کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: این تعداد دانش آموز شامل یک میلیون و ۷۴۵ هزار و ۹۲۹ نفر است.

وی افزود: ۲۵۴ هزار نفر از این تعداد دانش آموز معادل ۱۴ درصد در رشته ریاضی فیزیک و ۷۰۴ هزار و ۷۵۹ نفر معادل ۴۰ درصد نیز در رشته علوم تجربی تحصیل می کنند.

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: هم اینک افزون بر ۳۵ درصد دانش آموزان مقطع متوسطه دوم کشور در هنرستان‌ های کاردانش و فنی و حرفه ‌ای مشغول به تحصیل هستند.

سلطانیان عنوان کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده باید تا پایان برنامه ششم توسعه کشور این میزان به حدود ۵۰ درصد برسد.

وی ابراز داشت: مدیران مدارس مقطع متوسطه دوم کشور و کهگیلویه و بویراحمد باید در زمینه تشویق و ترغیب هر چه بیشتر دانش آموزان برای تحصیل در رشته ‌های مهارتی تلاش، اقدام و همت کنند.

سلطانیان گفت: یکی از کلیدهای مهم برای توسعه و پیشرفت روزافزون کشور و رفع معضل بیکاری در آن گرایش هر چه بیشتر دانش آموزان برای تحصیل در رشته‌ های کاردانش و فنی‌ و حرفه ‌ای است.

معاونان آموزشی ۱۳ شهرستان و منطقه کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست مهمترین مسائل و مشکلات مدارس مقطع متوسطه دوم استان را اعلام کردند.

برخی از این مسائل و مشکلات شامل فرسودگی مدارس، کمبود نیروی انسانی، فضا و تجهیزات آموزشی، قرار داشتن تعدادی از مدارس در مناطق سخت گذر، استفاده از نیروهای انسانی غیرمتخصص در مدارس و قطعی آب و برق مدارس به دلیل کمبود اعتبار است.

افزون بر ۱۶۱ هزار دانش آموز پسر و دختر مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم در سه هزار و ۲۰ مدرسه کهگیلویه و بویراحمد تحصیل می‌ کنند.