گردشگری و توریسم

دشمن به دنبال ایجاد جدایی بین مردم و نظام اسلامی است

سردار سیدصادق حسینی روز چهارشنبه در دیدار با نخبگان اقشار مختلف کردستان اظهار داشت: نظام و مردم ۲ عنصر جداگانه از هم نیستند و مادامیکه وحدت و انسجام بین اقشار مختلف مردم باشد، دشمنان موفق به عملی کردن توطئه‌های خود نخواهند شد.

وی با بیان اینکه قومیت‌ها برای کشور فرصت و قدرت هستند، افزود: هدف دیگر دشمن جدایی بین اقوام و مداهب است اما به دلیل وجود وحدت، تاکنون در این راه شکست خورده‌ است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان به اغتشاشات اخیر و فراخوان دشمنان و معاندان نظام برای ایجاد ناامنی در کشور در روزهای آینده اشاره کرد و گفت: آنان می‌خواهند هرآنچه را که به مردم تعلق دارد به نابودی بکشانند اما اجازه این کار را به آنان نخواهیم داد.

سردار حسینی اضافه کرد: دشمن به دنبال شکست در جشن چهل سالگی انقلاب، برای امسال در سه مرحله برنامه‌ریزی ایجاد آشوب و ناامنی کرده بود تا کشور را وادار به تسلیم کند.

وی به اغتشاشات اخیر به دنبال گران شدن قیمت بنزین در کشور اشاره کرد و گفت: این طرح ایراداتی داشت و باید دستگاه های متولی مردم را پیش از آن اقناع می‌کردند تا شاهد چنین اتفاقاتی نبودیم.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با بیان اینکه نباید اجازه دهیم آخرین خاکریز ما اولین خاکریز ما شود، یادآور شد: دشمن از سه هفته پیش با همه امکانات تلاش کرده است با عنوان چهلم کشته شدگان حوادث اخیر در پنجم تا هفتم دی ناامنی‌هایی ایجاد کنند که باید هوشیار بود و اجازه چنین کاری را به آنان نداد.

سردار حسینی اظهار داشت: دشمنان می‌خواهند در مناطق کردنشین رنگ و بوی این اعتراضات و اغتشاش‌ها بیشتر باشد، ضمن اینکه توسل به اسلحه نیز در دستور کار آنان قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد طراحی اغتشاشات اخیر در فضای مجازی اتفاق افتاد، افزود: مسوولان با سواد رسانه‌ای بابد تلاش کنند دشمن در فضای مجازی مرجع اصلی مردم قرار نگیرد، ضمن اینکه روشنگری نخبگان در این عرصه بسیار مهم است.

سردار حسینی با بیان اینکه وطیفه ما حفاظت از بیت المال است، اضافه کرد: دشمنان تلاش دارند از طریق ورود جاسوسان در بدنه نظام نفود کنند و به اهداف پلید خود برسند.

وی به حضور، آگاهی و همیشه در صحنه بودن مردم ایران در مقابل فتنه‌های دشمنان اشاره کرد و گفت: مسوولان به جای پرداختن به مسائل حاشیه‌ای، به فکر رفع مشکلات مردم باشند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان افزود: تلاش دشمن، تحت شعاع قرار دادن حماسه نهم دی، اثرگذاری بر انتخابات یا سرد و بی رونق برگزار شدن این ماراتن مهم است، ضمن اینکه به دنبال ورود افراد بی‌تدبیر و ناتوان به مجلس است.

سردار حسینی بهترین امنیت را امنیت مردمی دانست و اظهار داشت: نظام بدون مردم معنایی ندارد و باید از همه ظرفیت‌ها برای خدمت به مردم بهره گرفت.

وی با بیان اینکه دشمن نمی‌تواند شرایط قدرتمند ایران را تحمل کند، اضافه کرد: انقلاب اسلامی منافع دشمنان را به خطر انداخته است، چرا که اسکتبار توان چپاول سرمایه ایران را ندارد و از این لحاظ متضرر شده‌اند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان تاکید کرد: حرکت عدالت‌خواهانه ایران بعد از انقلاب، منافع کشورهای غربی به ویژه آمریکا را در منطقه به خطر انداخت و دست شرارت آنان را قطع کرد.

سردار حسینی یادآور شد: آمریکا قادر به انجام هر کاری در هر نطقه و جایی از جهان است اما وقتی به سد ایران برخورد می‌کند، ناتوان است و بارها در این راه شکست را تجربه کرده است.

دشمن به دنبال استحاله هویتی جوانان است

مدیرکل صدا و سیمای کردستان نیز با بیان اینکه دشمن می‌خواهد هویت جوانان را استحاله کند، افزود: در کنار این موضوع هدف دشمن از نفود در کشور، استحاله انقلاب اسلامی در سه حیطه نفوذ در جامعه نخبگان، دانشگاهیان و جوانان است.

جعفر عبدالملکی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال ایجاد نفوذ در رسانه‌ها، محتوای رسمی مراکز علمی، فضای مجازی و مراکز تصمیم‌گیری است، یادآور شد: دشمنان نظام اسلامی می‌خواهند بحث بی‌هویتی در فضاهای عمومی ایران را مشروعیت دهند، پس باید به شدت مراقب فتنه‌های آنان بود.

وی خطاب به جوانان با بیام اینکه ریشه شما ایرانی و اسلامیت است، اضافه کرد: کُرد هر جای جهان باشد ایرانی و مسلمان است و باید با کارهای علمی و هم افزایی این مهم را باز تولید و به نسل جوان منتقل کنیم.

مدیرکل صدا و سیمای کردستان اظهار داشت: در شرایط فعلی دشمن روی معیشت مردم به طور مرتب کار می‌کند، ضمن اینکه برانگیختگی قومیتی، نابودی نهادهای انقلابی و کشته‌سازی اغتشاشات اخیر، از مهمترین محورهایی است که دشمن روی آن سرمایه‌گذاری کرده است.

عبدالملکی بر لزوم پشتیبانی از ولایت فقیه برای جلوگیری از آسیب به کشور تاکید کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران قطب جدیدی در جهان ایجاد کرد و در مقابل نظام تک قطبی دنیا ایستاد، موضوعی که استکبار آن را نتابید و دائم برای نابودی قدرت ایران تلاش می‌کند.

مدیرکل صدا و سیمای کردستان با بیان اینکه باید محافظه‌کاری را کنار گذاشته و از گفتمان امام محافظت کنیم، افزود: باید به فکر خدمت به مردم، رفع مشکلات معیشتی و اشتغال جوانان بود و بی‌تعارف، انقلابی و جهادی در این زمینه گام برداشت.

تعدادی از نخبگان و نمایندگان اقشار مختلف نیز در این نشست به ارائه نظرات خود درباره اغتشاشات اخیر پرداختند و بر مواردی چون محکوم بودن خشونت و اغتشاش، حق برگزاری اعتراض قانونی و مسالمت‌آمیز، استفاده از جوانان برای مدیریت، وحدت و همدلی، روشنگری مردم توسط دولت در زمینه حق و حقوق خود، توجه به معیشت مردم و رفع مشکلات اشتغال و ایجاد عدالت و مساوات در کشور تاکید کردند.