گردشگری و توریسم

دستگاه نانو طیف سنج تحرک یونی ساخت ایران به کوبا اهداء شد

 در این مراسم «رشید بیات مختاری» سفیر ایران در کوبا با اشاره به  اعمال تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ایران و کوبا در بخش های مختلف از جمله علمی و فناوری اظهار داشت که با وجود این تحریم ها ، دو کشور همواره با همت دانشمندان جوان خود موفق شده اند تا دستاوردهای قابل ملاحظه ای در تمامی زمینه ها از جمله علمی و فناوری کسب نمایند.

وی با یادآوری حمایت و یاری متقابل ایران و کوبا از یکدیگر در زمینه های مختلف، ابراز امیدواری کرد که مرکز مطالعات علوم پیشرفته کوبا بتواند با کمک تجهیزات نانو آزمایشگاهی اهدایی کشورمان در نیل به اهداف خود موفق گردد.

خانم «آنخلینا دیاز گارسیا» رئیس مرکز مطالعات علوم پیشرفته کوبا نیز در سخنان خود ضمن تشکر از جمهوری اسلامی برای اهداء این دستگاه و سایر تجهیزات آزمایشگاه فناوری نانو ساخت ایران که در گذشته به این مرکز اهدا شده است ، با اشاره به رصد پیشرفت های ایران در حوزه نانو فناوری ابراز امیدواری کرد که جمهوری کوبا نیز گام در مسیر پیشرفت کشورمان در حوزه نانو فناوری گذاشته و مراحل ترقی را همچون ایران طی نماید.  

گفتنی است که پیش تر جمهوری اسلامی ایران آزمایشگاه نانو فناوری تجهیز شده با دستگاه های ساخت کشورمان را به کوبا اهدا نموده که با اضافه شدن دستگاه طیف سنج تحرک یونی به آزمایشگاه مذکور، گستره توانمندی آن افزون گردید.