گردشگری و توریسم

۲ کیلوگرم مواد مخدر و ۷۹۰ هزار نخ سیگار در کردستان کشف شد

فرمانده انتظامی سقز عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح ارتقای امنیت اجتماعی با تمام توان توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر با هدف پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز شهرستان به مرحله اجرا گذاشته شد و با همه توان برای تحقق اهداف طرح تلاش می‌کنیم.

سرهنگ حمید رضایی با بیان اینکه در این عملیات ۲ کیلو و ۱۴۳ گرم انواع مواد مخدر از متهمان کشف شد، اضافه کرد: مأموران ضمن پاکسازی محلات آلوده و جرم خیز در سطح شهر موفق به دستگیری ۷ خرده فروش مواد مخدر و ۴ معتاد متجاهر شدند.

وی یادآور شد: همیشه عده ای خلافکار و مجرم هستند که برای برهم زدن نظم جامعه و سوءاستفاده از مردم به انجام اعمال خلافکارانه خود بپردازند بنابراین شهروندان باید با رعایت اصول ایمنی، توصیه ها و هشدارهای پلیسی  راه را بر روی خلافکار ها ببندد.

فرمانده انتظامی سقز ضمن قدردانی از همکاری خوب مردمی با پلیس در شناسایی و کشف جرائم و پاکسازی محلات، از آنها خواست در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه ناهنجاری، در اسرع وقت مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا نسبت به پاکسازی محل و دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

۷۹۰ هزار نخ سیگار قاچاق در کردستان کشف شد

جانشین فرمانده انتظامی کردستان  نیز از توقیف ۲ دستگاه خودرو و کشف ۷۹۰ هزار نخ سیگار قاچاق از این خودروها طی یک عملیات توسط ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان خبر داد.

سرهنگ عباس مسعودی روز یکشنبه در این رابطه اظهار داشت: در راستای طرح عملیاتی مبارزه با قاچاق کالا با محوریت مبارزه با قاچاق مواد دخانی، ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالای پلیس امنیت اقتصادی استان به ظن حمل قاچاق ۲ دستگاه خودرو را  متوقف کردند.

وی اضافه کرد: با هماهنگی مراجع قضایی خودرو سواری ال ۹۰ و کامیون حامل سیگار قاچاق در یکی از محورهای مواصلاتی استان شناسایی و در بازرسی از کامیون ۴۹۰ هزار نخ و خودروی دیگر ۳۰۰ هزار نخ و در مجموع بیش از ۷۹۰ هزار نخ سیگار قاچاق کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی کردستان با اشاره به دستگیری ۲ متهم و معرفی آنان به مراجع ذی صلاح گفت: ارزش سیگارهای قاچاق برابر اعلام نظر کارشناسان بیش از ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

استان کردستان یکی از استان های مرزی کشور است که حدود ۲۳۰ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد و اکنون دارای سه بازارچه مرزی سیرانبند بانه، خانم شیخان مریوان و مله خورد در سروآباد است.