گردشگری و توریسم

استاندار بوشهر: توزیع کالای اساسی در مناطق مختلف به نفع اقتصاد کشور است

عبدالکریم گراوند شامگاه پنجشنبه در نشست شورای گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: از لحاظ پدافند غیرعامل و عقل سلیم حکم می‌کند همه پایگاه‌ها و انبارهای کشور در یک جا متمرکز نشود بنابراین هرچه این بارها و انبارها در مناطق مختلف کشور توزیع شود به طور قطع به نفع اقتصاد و منافع کشور است.

وی با تشکر از رئیس گمرک کشور در برطرف کردن ۲ گره از گره‌های مهم استان بوشهر اضافه کرد: با وجود همه تلاش‌ها و مکاتبات در طی پنج تا ۶ سال گذشته و وجود همین ظرفیت‌های قانونی اما این گره‌ها که شامل ۲۰ درصد معافیت و منطقه ۱ و ۲ بوشهر بود  باز نمی‌شد اما با نگاه مثبت و جهادی رئیس گمرک این گره‌ها باز و کمک بزرگی به بوشهر شد.

گراوند اضافه کرد: برخی وقت‌ها، برخی نگاه‌های سخت گیرانه باعث می‌شود به برخی ظرفیت‌ها پرداخته نشود.

وی با بیان اینکه تجهیز بنادر از خواسته‌های استان بوشهر است، گفت: یکی از بحث‌های مطرح در کشور تمرکز زدایی  و دادن اختیارات به شورای مبادلات مرزی و تعاونی‌های مرزنشینان است.

استاندار بوشهر افزود: همیشه لیست و سیاهه‌ای از تفویض اختیارات را برای استانها مطرح می کنند که اگر این کار انجام شود کارایی بیشتری به دنبال دارد.

گراوند با تاکید بر نقش بانک‌های خصوصی اضافه کرد: بانک‌های خصوصی منابع خوبی دارند و باید این بانک‌ها خود را در توسعه و آبادانی استان‌ها و کشور سهیم بدانند همانطور که بانک‌های دولتی کمک می‌کنند این انتظار نیز از بانک خصوصی وجود دارد.

وی در خصوص طرح‌هایی تملک شده از سوی بانک‌ها گفت: پیشنهادهایی در این خصوص در شورای پول و اعتبار آمده و هنوز در دستور کار نیست که در اجرای این سیاست باید اولویت به مالکان قبلی که آمادگی و انگیزه دارند داده شود.

استانداربوشهر ادامه داد: شاید در بوشهر آمار تملک زیاد نباشد اما دولت باید تصمیمی در خصوص این واحدها بگیرد.

وی خطاب به بانکها تاکید کرد: قفل زدن به این واحدها هنر نیست چون این واحدهای تملک شده جزیی ازمنابع کشور هستند و باید راهکاری بیابیم تا این فقل ها را باز کنیم و این واحدها به چرخه تولید و رونق بازگردند مگر واحدهایی که احصا شدنی نیستند که ما آنها را در استان شناسایی کردیم .

گراوند ضمن تشکر از نگاه وزیر اقتصاد به خودروهای دپو شده در استان بوشهر گفت: امیدوارم با کار قانونی و نگاه کارشناسی مشکل مردم در این بخش برطرف شود.

وی با اشاره به حضور کشتی گرند فری در استان بوشهر گفت: این کشتی چند ماه است که وارد استان شده و نقش مهمی در بخش گردشگری ورونق و توسعه بندر بوشهر دارد و دولت با حمایت خود از این کشتی مسیر جدیدی را در استان ایجاد کند.

گراوند اضافه کرد: حضور وزیر اقتصاد در استان می‌تواند گام بزرگی در حل مشکلات استان و کمک بزرگی در مسیر توسعه استان باشد.

وی تاکید کرد: فرزندان این استان انتظار دارند بندر بوشهر بتواند به  آن سابقه تاریخی و دروازه تجارت بازگردد و بیشتر بتوانیم در حوزه اقتصاد کشور نقش ایفا کنیم.