گردشگری و توریسم

مرکز نوآوری شتاب‌دهنده کسب و کارهای ورزشی ایجاد می‌شود

جمشید تقی‌زاده پنجشنبه‌شب در سومین همایش قدردانی از قهرمانان و حامیان ورزش کاشان افزود: رایزنی در همین راستا با دانشگاه‌ تهران و سایر دانشگاه‌ها در حال انجام است تا این مرکز ایجاد شود و با درخشش ورزشکاران، مربیان و جامعه ورزشی در بخش کارآفرینی، کارهای وزینی انجام شود.

وی بیان کرد: ورزش جمهوری اسلامی ایران فرصت‌های بی‌شماری برای کارآفرینی دارد که به علت نداشتن شناخت و مشارکت نکردن ورزشکاران، مربیان و عوامل ورزشی در این حوزه، آن‌گونه که باید درک نشده است.

معاون امور مجلس، حقوقی و هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان اضافه کرد: احساس می‌شود که کارآفرینان قدری در ورزش وجود دارند اما تا کنون جایگاه آنها مشخص نشده که می‌توانیم رویکرد کارآفرینانه را به ورزش کشور برگردانیم.

وی همچنین به در پیش بودن المپیک ۲۰۲۰ اشاره کرد و گفت: این وزارتخانه سه شعار انسجام، اراده و کسب سکوهای المپیکی را در نظر گرفته و امید می‌رود با نگاه بسیار خوب، قوی و جدی وزیر ورزش و جوانان بتوانیم در صحنه‌های  المپیکی حضوری شایسته و بسیار خوبی را داشته باشیم.

تقی‌زاده افزود: همه سرمایه‌های ورزش کشور نزدیک به هم و با اراده و انگیزه‌های بالاتر برای درخشش در المپیک تلاش خواهند کرد و تا امروز نیز خوشبختانه سهیمه‌های خوبی را در المپیک و هم پارالمپیک به دست آوردیم.

وی همچنین از تکمیل نزدیک به ۷۰۰ طرح ورزشی تا پایان سال‌جاری خبر داد و تاکید کرد: با تکمیل این طرح‌ها بسیاری از مشکلات ورزشی در نقاط مختلف کشور برطرف خواهد شد.

معاون امور مجلس، حقوقی و هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان در ادامه نیز با اشاره به سومین دوره برنامه‌های حامیان ورزش کاشان اظهار کرد: مشکلات اصلی این منطقه از ظرفیت خیرخواهانه خیران ورزش‌یار قابل برطرف شدن است.

وی با قدردانی از خیران ورزش‌یار ابراز امیدواری کرد، نمایندگان مجلس شورای اسلامی جایگاه خیران ورزش‌یار را مانند خیران مدرسه‌ساز به تصویب برسانند تا جامعه ورزشی کشور از وجود با برکت آنها به طور مداوم استفاده بهینه داشته باشد.

تقی‌زاده به فضای ورزشی ۳۲۰ هزار مترمربعی سوارکاری در شهر کاشان اشاره کرد و یادآور شد: دیوارکشی این مجموعه انجام شده است.

وی تصریح کرد: امکان دارد به علت برخی کوتاهی‌ها در بخش‌های مختلف، برای تکمیل آن اقدام نشده باشد اما این طرح نباید به هیچ سازمانی واگذار شود و وزارت ورزش و جوانان نیز برای تکمیل آن در برنامه‌های عمرانی بودجه‌هایی را به تصویب می‌رساند که برای ورزشکاران کاشانی گام‌هایی بردارد.

جواد مقامی‌نژاد، پدر دو و میدانی کاشان و نزدیک به ۲۵۰ نفر از  قهرمانان، مدال‌آوران و رییسان هیات‌های ورزرشی شهرستان در ادامه این آیین به میزبانی سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اهدای لوحی قدردانی شدند.