گردشگری و توریسم

درگیری ارتش سوریه و تروریست‌ها در اطراف حلب

شبکه تلویزیونی “المیادین” لبنان پنجشنبه شب اعلام کرد که ارتش سوریه در محور “سالن‌های لیرمون” در شمال غرب حلب با تروریست‌های مسلح درگیر شده‌اند.

المیادین همزمان نیز گزارش داد که حمله خمپاره‌ای تروریست‌های به منطقه جدید حلب و کوی الحمدانیه این شهر از سر گرفته شده است.

این شبکه خبری به جزییات بیشتر ، شمار کشته و یا زخمی‌های احتمالی دو طرف در این درگیری  هیچ اشاره‌ای نکرده است.

دوشنبه شب هفته جاری نیز منابع محلی از گلوله باران مواضع گروهک تروریستی “جبهه النصره” در جنوب غرب شهر حلب خبر داده بودند.

همچنین حملات توپخانه‌ای تروریست‌های جبهه النصره به شهرک “الزهراء” در حومه شمال غربی حلب دو زخمی برجای گذاشته بود.

دولت سوریه در تدارک پاکسازی و تحت کنترل گرفتن باقی مانده خاک این کشور از اشغال گروه‌های تروریستی در بخش‌های شمال غربی این کشور و استان ادلب و اطراف آن است.

شهر حلب در ۶۰ کیلومتری جنوب ادلب قرار دارد که از آن به عنوان پایگاه اصلی و باقیمانده مخالفان مسلح و تروریست‌ها در سوریه یاد می‌شود، منطقه‌ای که قرار است دولت سوریه به زودی عملیات برای آزادی آن را آغاز کند.
اکنون برخی حامیان غربی – عربی تروریست‌ها و رژیم صهیونیستی تلاش دارند تا مانع عملیات ارتش سوریه علیه ۱۴۶ هزار تروریست مستقر در ادلب و اطراف آن شوند.

آخرین حربه حامیان تروریست‌ها و برخی کشورهای غربی مطرح کردن مسائل انسان‌دوستانه در ارتباط با عملیات ادلب نظیر موج جدید آوارگی، بازنشدن مدارس و کشته و زخمی شدن غیرنظامیان در این عملیات است.