گردشگری و توریسم

تنها راه نجات کشور، خصوصی‌سازی واقعی است

سعید شیرکوند روز پنجشنبه در ستاد اقتصاد مقاومتی استان قزوین افزود: متاسفانه خصوصی‌سازی‌ها در گذشته با نگاه اقتصادی صورت نگرفته بود تا جایی که بسیاری از افراد فاقد صلاحیت برای بهره‌مندی از خوان نعمت، اقدام به تحویل بی‌شماری از واحدهای تولیدی زیان دیده کردند.

وی تاکید کرد: امروز به معنای واقعی کلمه باید به سمت بخش خصوصی گام برداریم و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید نیز در استان‌ها با تمام اختیارات خود نیز تصمیات مناسبی را در این رابطه باید اتخاذ کنند.

شیرکوند با بیان اینکه بخش خصوصی باید از وابستگی به دولت خارج شود، اظهار داشت: این حوزه باید نسبت به گذشته بیشتر تقویت شود، چرا که معتقدیم راه نجات کشور در گرو فعالیت چشمگیر ظرفیت‌های اقتصادی مانند بخش خصوصی است.

وی در خصوص مشکلات واحدهای صنعتی، اظهار داشت: همه سران نظام به خوبی از مشکلات تامین اجتماعی، نظام بانکی و سایر موارد دیگر در حوزه صنعت باخبرند، اما وظیفه مسوولان به جای تبیین چنین معضلاتی، ارایه راهکار است که در این خصوص باید ظرفیت‌های بخش خصوصی را مورد توجه قرار داد.

شیرکوند به کمبود اعتبارات دولتی نیز اشاره کرد و یادآور شد: اولویت دولت هم‌اکنون تکمیل پروژه‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۵ درصد بوده و با توجه به وضعیت اقتصادی موجود کشور سایر طرح‌ها از اولویت پایین‌تری برخوردار خواهند بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و زیربنایی معاون اول رییس جمهوری به تبیین شرایط بحرانی جامعه پرداخت و گفت: وقتی مقام معظم رهبری می‌فرمایند که آرایش جنگی بگیرید، توصیف یک شرایط عادی نیست، بلکه نشان از وجود یک شرایط ویژه و به مراتب دشوارتر از اوضاع جنگی در حوزه اقتصاد است.

این مسوول حوزه اقتصادی تصریح کرد: وقتی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در کشور راه‌اندازی می‌شود بیانگر وجود مشکلات و شرایط سختی بوده که در جامعه حاکم شده و وضعیت نظام امروز از دوران جنگ تحمیلی به مراتب سخت است.

وی با اشاره به رویکرد دشمنان نظام و انقلاب، خاطرنشان کرد: در دوران جنگ از سرباز گرفته تا فرمانده همه در میدان با دشمن می‌جنگدیدند، اما امروز آمریکا با تمام نبوغ و هوشمندی خود ابزارها جنگی را به میدان اقتصادی آورده و به همین جهت لازم است تا به دفاع اقتصادی بپردازیم.

شیرکوند اضافه کرد: ایران در سال‌های ۹۶ و قبل از آن روزانه ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه نفت به فروش می‌رساندو درآمد آن را در حوزه اقتصاد کشور تزریق می‌کرد، اما امروز به دلیل اعمال تحریم‌های ظالمانه و کمبود فروش نفت، وضعیت تغییر کرده و لازم است افق دید مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز در ستادهای تسهیل تغییر کند.