گردشگری و توریسم

آب بندان ها هدفمند و برنامه محور واگذار شود

سیدجلال سیدمحمدی با اشاره به اینکه آببندان ها یک ظرفیت محسوب می شوند اظهار داشت: آب بندان ها گنجینه ای برای تولید ماهی و اشتغالزایی شهرستان محسوب می شوند .
وی اقدام شیلات در زمینه تولید ماهی را موثر دانست و افزود : اکنون پرورش ماهی در ۱۰۱ پهنه از آببندان ها با مساحت ۴۳۲ هکتار صورت می گیرد که در آن یک هزار و ۵۴۹ تن ماهی تولید می شود .

وی خاطرنشان کرد: در صورت رفع موانع اجتماعی و بازسازی و تامین آب و امکانات لازم با بهره برداری دو منظوره ۱۸۰ پهنه به مساحت یک هزار و ۹۴ هکتار به آببندان های موجود شهرستان افزوده می شود که علاوه بر افزایش تولید ماهی می تواند در ایجاد اشتغال نقش مهمی داشته باشد . 

وی افزود:اگر از این ظرفیت در عرصه های گردشگری ،اقتصادی بهره گیری کنیم علاوه بر تامین آب کشاورزی مورد نیاز منطقه می توانیم در زمینه ایجاد اشتغال گام مثبت برداریم .
وی خواستار هماهنگی ادارات و دستگاهها برای رفع موانع ایجاد اشتغال شد و افزود: پروژه هابی که منجر به اشتغال جوانان می گردد باید در اولویت قرارگیرد .

 سیدمحمدی با اشاره به اینکه این شهرستان قطب تولید صنوبر و چوب کشور است اظهار داشت : توسعه و زراعت صنوبر نیاز به حمایت بیشتر دارد زیرا صنایع اشتغالزای زیادی را به دنبال خود در زمینه های چوب وساختمان و….دارد .

فرماندار صومعه سرا در ادامه تصریح کرد : بیش از ۱۲هزار هکتار از زمین های این شهرستان بویژه در دهستان ضیابر اختصاص به کاشت درخت صنوبر طلای سبز یافته است.

وی افزود : کاشت صنوبر در این شهرستان قطع درختان جنگلی را کاهش داده و مقام اول تولید صنوبر در کشور را با خود همراه داشته است .
شهرستان صومعه سرا با حدود ۱۳۰ هزار نفر جمعیت سه بخش مرکزی، تولمات و گوراب زرمیخ در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است و با دارابودن ۲۸۰ آببندان و بیش از ۱۲هکتار صنوبرکاری از کانونهای مهم کشاورزی و آبزی پروری در استان و کشور می باشد.