اماکن دیدنی ایران

بهترین و لوکس ترین رستوران های شیراز را بشناسید


چارتر

اگر شما از آن دست افرادی هستید که به سفر علاقه مندید، قطعا از این نکته نیز آگاهی دارید که بخشی مهمی از سفرتان اختصاص به صرف کردن غذا در رستوران دارد.

حتی می‌توان گفت یکی از جاذبه های هر شهری غذا ها ی خاص و رستوران های آن شهر است که گاهی اوقات بعد از سال ها مزه آن غذاها زیر دندان مسافران باقی می‌ماند و همچنان آن هارا برای رفتن مجدد به آن شهر ترغیب می‌کند. یکی از شهرهایی که رستوران‌های معروف و فوق‌العاده‌‌ای دارد، شیراز است. شاید شیراز کمی دور باشد اما شما با خرید بلیط هواپیما تهران شیراز در زمانی کمتر از ۲ ساعت در این شهر بی‌نظیر خواهید بود.

در ادامه به معرفی رستوران های نام آشنای شیراز می پردازیم.

رستوران های معروف و لوکس شیراز

هفت خوان
رستوران هفت خوان نزدیک دروازه قرآن و هتل بزرگ شیراز و هتل رویال، اسمش را از شاهنامه گرفته و رستوران پر زرق و برق و بزرگی است. پنج رستوران مختلف و دو کافی‌شاپ دارد و هر طبقه‌اش مختص رستوران به خصوصی است. یعنی در حقیقت شما چه آدمی باشید که کباب خور است، چه گیاه خوار باشید، عاشق غذاهای دریایی باشید یا نه دلتان ساندویچ و پیتزا بخواهد یا غذای فرنگی، همه در رستوران هفت خوان برآروده می‌شود. همیشه موسیقی زنده در آن برقرار است، محیط گرم و صمیمی‌ای دارد، کارکنانش هم خوش برخوردند، فضای باز و دید خوبی به شهر و به خصوص دروازه قرآن دارد.

رستوران صوفی
صوفی، یکی از قدیمی‌های شیراز است. ۲۰ سال سابقه دارد و به خاطر موقعیت مکانی‌اش و قرار گرفتن در نزدیکی باغ عفیف آباد و باغ‌های ستارخان و بهترین هتل های شیراز طرفدار زیاد دارد. معمارییش آجر سه سانتی با طاقدیس‌های سنتی است و مثل بقیه رستوران‌های معروف شیراز، موسیقی زنده هم جزو برنامه معمول آن است. رستوران صوفی هرچند فست فود و پاستا هم دارد ولی در صوفی انتخاب افراد کباب است، به علاوه اینکه می‌گویند بهترین کلم پلوی شیرازی را هم باید در صوفی خورد. گذشته از آن اگر دنبال غذاهای سنتی دیگر شیراز مثل شکرپلو، آش سبزی، نان یوخه و نان شیری هستید در این رستوران باید دنبالش باشید.

رستوران شرزه
قدیمی‌ترین و شناخته‌شده ترین رستوران شیراز که نزدیک هتل زندیه هم هست، شرزه است. گشت و گذارتان را در بازار وکیل و حمام وکیل می‌کنید و بعد در شرزه دلی از عزا درآورید. رستوران شرزه هم رستورانی سنتی‌ است و موسیقی زنده‌ای که در آن نواخته می‌شود و بیشتر مواقع قدیمی است، آدم را به سال‌های دور می‌برد. قیمت‌ها در شرزه پایین نیست، ولی کیفیت غذاهایش باعث می‌شود تا خودتان را قانع کنید.

رستوران برنتین
این رستوران بزرگ با نمای قشنگ سفید رنگش و تراس پر از گلی که دارد توجه خیلی ها را جلب میکند. برنتین یکی از بهترین و معروف ترین رستوران های شیراز است و قطعا خاطره خوشی را برای شما به جای می گذارد. از غذاهای بسیار لذیذ در رستوران برنتین، آلبالو پلو، میگو پلوی تند و ته چین آن است که مثل فضایش به دل می‌نشیند. البته که کمی گران هم هست.

رستوران باغ راز
مجموعه رستورانی و تفریحی باغ راز در شیراز بدون شک یکی از رستوران های شیک شیراز محسوب می شود. محیطی فوق العاده زیبا و چشم نواز، با معماری خارق العاده لذت غذا خوردن رو چندین برابر میکند. فضای جنگلی و چمن کاری شده این مجموعه باعث لذت مضاعف می شود. غذاهای رستوران باغ راز در دو منوی جداگانه با نام منوی باغ و منوی بام ارائه می کنند که در منوی باغ غذاهای اصلی و سنتی سرو می شود و در منوی بام انواع فست فود و مرغ کنتاکی و این موارد.

رستوران سنتی باغ عمارت شاپوری
جدا از خوردن غذا در رستوران های معروف شیراز ، گاهی دیدن معماری بناهای ساخته شده در شیراز هم آدم رو به حیرت می اندازد. رستوران سنتی باغ عمارت شاپوری هم یکی از همین بناهاست که مطمئناً بعد از وارد شدن به این باغ مدتی رو محو تماشای ساختمان رستوران خواهید شد. غذاهای بسیار متنوعی در این رستوران سرو میشه و در کنار محیطی زیبا، آرام و از طعم واقعی و لذیذ دستپخت شیرازی هم لذت خواهید برد.

رستوران شاطر عباس
اگه هوس خوردن یه کباب ناب کردید رستوران معروف شاطر عباس رو فراموش نکنید. شاطر عباس شعبه های مختلفی داره حتی در شهر های دیگر. اما مرکز اصلیش در شیراز است و با داشتن محیطی نیمه سنتی مناسب هر نوع سلیقه ای است. کیفیت خوب انواع غذاها با قیمت های بسیار مناسب باعث می‌ش ودهر کسی با یکبار رفتن به این رستوران نمک گیر بشود.
حال اگر با این اوصاف، حسابی دهان‌تان آب افتاده و قانع شده‌اید که به شیراز سفر کنید، نگران نباشید، خرجش یک بلیط تهران شیراز است. شما با پرواز تهران شیراز در زمانی حدود ۱ و نیم ساعت در این شهر زیبا خواهید بود. و علاوه بر لذت بردن از مناظر طبیعی و آثار تاریخی این شهر، به رستوران‌های جذابش هم سری بزنید. شما بلیط هواپیما تهران شیراز را می‌توانید در سایت علی بابا به راحتی بیابید. قیمت بلیط برای این مسیر متفاوت است اما اگر می‌خواهید کمتر هزینه کنید بلیط لحظه آخری تهران شیراز گزینه بسیار مناسبی برای شماست.