اماکن دیدنی ایران

سفر زمینی از مشهد به چهار کشور دنیا / مشهدی‌ها با اتوبوس می‌توانند به ترکیه بروند


چارتر

امکان جابجایی مسافر توسط شرکت‌های حمل و نقل بین المللی جاده‌ای با اتوبوس بین مشهد و ترکیه فراهم شد.

چمدان: افزایش قابل توجه بلیت هواپیما به کشورهای خارجی به ویژه کشورهای اطراف ایران سبب کاهش استقبال مردم از این سفرها شده است. راه اندازی قطار تهران – وان و تهران – آنکارا تا حدی می‌تواند برای مسافرانی که قصد سفر به ترکیه دارند کارساز باشد اما بخشی از مسافران و علاقه‌مند به گردشگری نیز با توجه با قیمت‌های بالای حمل و نقل هوایی و ریلی سفرهای زمینی را ترجیح می‌دهند.

هم اکنون سرویس‌های زمینی از تهران به آنکارا، ارمنستان، استانبول، باتومی، ترابوزان و تفلیس دایر است. شهروندان مشهدی نیز از این پس می‌توانند به صورت زمینی به ترکیه سفر کنند.

رئیس اداره ترانزیت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی در این زمینه گفت: در حال حاضر خطوط منظم مسافربری از شهرهای تهران و تبریز بین دو کشور ایران و ترکیه برقرار است و تاکنون چندین اتوبوس دربستی در قالب تفاهم نامه منعقد شده سفر بین دو کشور را انجام داده‌اند.

حمید محمدی فاز افزود: هم اکنون خطوط منظم اتوبوسرانی در مسیر مشهد – هرات، مشهد به پاکستان و مشهد به عراق برقرار است و سال گذشته ۱۳ هزار مسافر از این طریق جابه جا شده‌اند.

وی اظهار داشت: به تازگی موافقتنامه‌ای بین ایران و کشور جمهوری آذربایجان برای راه اندازی خط منظم مسافری به امضا رسیده و شرکت مسافربری خصوصی در حال پیگیری راه اندازی خط مسافربری یاد شده است.

محمدی فاز شمار شرکت‌های حمل و نقل بین المللی جاده‌ای استان خراسان رضوی را چهار مورد عنوان کرد و گفت: یک شرکت حمل و نقل بین المللی در یکی از استان‌های کشور نیز در مشهد دارای شعبه است که در مجموع این چهار مجموعه جابجایی مسافر بین المللی جاده‌ای استان را بر عهده دارند.