اماکن دیدنی ایران

نگرانی شهرداری تهران درباره میدان حسن‌آباد ؛ امکان بازسازی گنبدها وجود دارد؟ /جدیدترین گزارش از آسیب‌ میدان تاریخی تهران


چارتر

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران از مذاکرات مثبت با مالکان خصوصی بنای تاریخی میدان حسن‌آباد خبر داد.

چمدان: برزین ضرغامی افزود: بعد از حادثه آتش‌سوزی که در بنای تاریخی میدان حسن آباد روی داد طبق دستور رئیس جمهور و شهردار تهران جلسات متعددی در این زمینه با حضور سازمان‌ها و دستگاه‌های متولی برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه در جریان این حادثه از سوی شهردار تهران سازمان زیباسازی به عنوان متولی مرمت و احیای دوباره این بنا انتخاب شد، ادامه داد: طبق مذاکراتی که در کارگروه مشترک احیای میدان حسن آباد با حضور نمایندگانی از سوی شهرداری منطقه ۱۱ و سازمان میراث فرهنگی استان تهران انجام شد، مقرر شد تا طبق دستور مستقیم رئیس جمهور و شهردار تهران مبنی بر ساماندهی بنای تاریخی میدان حسن آباد در اسرع وقت به بهترین شکل ممکن اقدامات لازم انجام شود.

میدان تاریخی حسن‌آباد

به گفته مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران، بر همین مبنا در گام نخست شهرداری منطقه ۱۱ موظف شد تا مذاکرات اولیه را با مالکان خصوصی این بنا با هدف مشارکت در احیا، مرمت و بهسازی انجام دهد.

وی با اشاره به میزان خرابی و آسیب بنای تاریخی میدان حسن آباد در جریان حادثه آتش سوزی بیان کرد: حادثه اخیر علاوه بر آسیب و صدمات جدی به نمای ساختمان بخش داخلی را نیز تخریب کرده است.

ضرغامی با بیان اینکه بخش‌های داخلی این بنا تحت مالکیت اشخاص حقیقی و خصوصی است، یادآور شد: به رغم آنکه مالکیت این ساختمان در اختیار اشخاص است، قرار نبود که شهرداری به این موضوع ورود پیدا کند اما براساس دستورات رئیس جمهور و شهردار تهران مقرر شد تا سازمان زیباسازی به عنوان مسئول مستقیم احیاء و مرمت این بنا را برعهده بگیرد و در این میان نیز سازمان میراث فرهنگی همراهی‌های لازم را در مراحل مرمت و بهسازی بخش‌های آسیب دیده داشته باشد.