اخبار گردشگری

دریاچه های عجیب و شگفت انگیز جهان

دریاچه رتبا (Lake Retba) در سنگال

دریاچه رتبا (Lake Retba) در سنگال، آفریقای جنوبی

دریاچه رتبا که در سنگال، آفریقای جنوبی واقع شده، دارای رنگ شگفت‌انگیز صورتی است. این همان چیزی است که بازدید‌کنندگان را به خود جذب می‌کند. به علت غلظت بالای جلبک‌های dunaliella salina در آب دریاچه، رنگ خاصی پدید آمده است. گاهی اوقات به آن دریاچه‌ی رز هم می‌گویند. از ماه نوامبر تا ژوئن سالانه، درخشان‌ترین و باشکوه‌ترین چشم‌انداز را خواهید دید. 


دریاچه بایکال (Lake Baikal) در سیبری، روسیه

دریاچه باکال در سیبری، بزرگ‌ترین دریاچه آب شیرین در جهان است که آب یخ‌زده‌ی آن در زمستان، همه را حیرت‌زده می‌کند. همچنین منظره‌ی این دریاچه به طرز فوق‌العاده‌ای زیبا و عجیب است، زیرا آب آن بسیار تمیز و صاف است که یخ بر روی آن به رنگ سبز و آبی دیده می‌شود و چشم‌اندازی بی‌نظیر خلق می‌کند. مهم نیست در زمستان برای دیدن دریاچه‌ی یخی می‌روید یا در تابستان برای لذت بردن از تابش خورشید سیبری، فقط جسارت رفتن به کوه های اطراف دریاچه که خانه‌ی قبایل بومی بوریات است را داشته باشید.


دریاچه بزرگ پریسماتیک (Grand Prismatic Lake) در در وایومینگدریاچه بزرگ پریسماتیک (Grand Prismatic Lake) در در وایومینگ، ایالات متحده آمریکا

این دریاچه در پارک ملی یلواستون در ایالات متحده آمریکا، واقع شده است. این دریاچه شبیه به یک منشور است که رنگین‌کمان زیبایی را تشکیل داده است. گرچه این رنگ‌ها به دلیل حضور باکتری‌های فعال و پاسخ آنان به نور است اما از نظر شیمیایی استریل است. دلیل این استریل، دمای شدید آب است که می‌تواند تا 160 درجه فارنهایت هم برسد و این امر شنا را به هیچ عنوان امکان‌پذیر نمی‌کند.


دریاچه صورتی در غرب استرالیادریاچه صورتی در غرب استرالیا

مانند دریاچه رتبا در سنگال، دریاچه صورتی استرالیا هم توسط جلبک‌های dunaliella salina ایجاد شده و همچنین منبع اصلی تولید نمک است. با این وجود این دریاچه با توجه به دسترس بودن نسبت به همتای آفریقایی خود، مسافران و طرفداران بیشتری دارد.


دریاچه سبز در تراگوئس، اتریشدریاچه سبز در تراگوئس، اتریش

شاید با چشم غیر مسلح، شبیه به دریاچه‌ای معمولی در آلپ باشد اما از زیبایی‌های طبیعی آن نمی توان به سادگی گذشت. اما به چشم یک غواص، بسیار متفاوت است. در تابستان، به دلیل آب شدن برف روی کوه، پارکی که در زمستان پدیدار و در دسترس است، کاملا زیر آب غرق می‌شود. در حالی که این دریاچه سبز در زمستان و در ماه دسامبر دارای عمق شش پایی است، در تابستان و در فصل ژوئن، دارای عمق 36 است.