گردشگری و توریسم

عملکرد جزیره ای آفت طرح اوقات فراغت در خلخال است

فریدون بابایی فرماندار خلخال روز پنجشنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان خلخال در این باره گفت: در حالی که برای حل مشکلات نیازمند برنامه ریزی از سوی مسئولان دستگاه های اجرایی هستیم اما عملکرد جزیره ای و ناهماهنگ برخی از دستگاه های اجرایی در اجرای طرح غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان وجوانان در تابستان موجب بهره وری پایین و ضعیف این طرح در شهرستان شده است.

او گفت: در حال حاضر در این شهرستان با مشکل نا آشنایی قشر جوان با فرهنگ کار در عرصه های مختلف مواجه هستیم و این مهم از جمله موضوعی است که می بایست در همین برنامه های اوقات فراغت به نوجوانان و جوانان تبیین شود.

وی اضافه کرد: مشکل اشتغال امروز شهرستان تنها ایجاد فرصت شغلی نیست، بسیاری از جوانان یافتن شغل را تنها جذب و استخدام در ادارات دولتی فرض می کنند و این امر نیز با توجه به محددیت های استخدامی در دولت دست نیافتنی است.

او اظهار کرد: با محدودیت واردات کالای خارجی و حمایت همه جانبه دولت از تولیدات داخلی هم اکنون زمینه برای ایجاد فرصت های شغلی در واحدهای تولیدی فراهم شده و مسئولان دستگاه های اجرایی برای فراهم شدن زمینه تولید واشتغال در این شهرستان نیز باید با تمام توان تلاش کنند.

بابایی گفت: دستگاه های مجری طرح غنی سازی اوقات فراغت بیشتر به فکر ارائه ارقام و اعداد و گزارش عملکرد صوری هستند، هرگونه ناهماهنگی در اجرای این طرح منجر به موازی کاری، انحراف در ارائه آمار شرکت کنندگان در طرح به لحاظ شرکت یک نفر در چند دوره آموزشی و انواع مشکلات دیگر در راه دست یابی به اهداف عالی این گونه طرح‌ها در جامعه می‌شود.

او افزود: با توجه به ظرفیت‌های موجود منطقه از جمله سالن‌های ورزشی متعدد، امکانات فرهنگی و هنری قابلیت مناسبی برای استعداد یابی جوانان جامعه در عرصه های مختلف ایجاد شده و باید از این ظرفیت در ایام تعطبلات تابستان برای خروج قشر جوان از چار دیواری منزل و یا محیط های در معرض آسیب های اجتماعی به نحو احسن بهره برده شود.

خلخال در جنوب اردبیل واقع شده است.

۷۱۱۹/‏۶۰۱۸