اماکن دیدنی ایران

ورود ۳۰۰ هزار گردشگر عراقی از مرز شلمچه در یک ماه گذشته


چارتر

سرپرست فرمانداری خرمشهر گفت: ظرف یک ماه ۳۰۰ هزار مسافر عراقی از مرز شلمچه وارد کشور شدند.

مهر: کورش مودت عصر امروز در نخستین نشست شورای گفت‌وگو بخش خصوصی و دولت در اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی خرمشهر، اظهار کرد: هرکس بتواند بهترین بستر را برای ورود گردشگران فراهم کند، بیشترین منفعت را می‌برد.

وی افزود: تلاش برای این است که شرایط برای ورود اتباع مناسب باشد.

سرپرست فرمانداری خرمشهر در ادامه به مشکلات مرز تجاری شلمچه اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات مرز شلمچه، نبود مدیریت واحد است که این مسئله با تعیین یک دستگاه به‌عنوان مدیر شلمچه به سرانجام خواهد رسید.

وی افزود: برخی مشکلات مرز شلمچه به‌طرف عراقی مربوط است که برای رفع آن‌ها نیز رایزنی و پیگیری‌ها ادامه خواهد داشت.

مودت همچنین بر لزوم استقرار گارد فیزیکی گمرک در مرز شلمچه تأکید کرد و گفت: بنا بر قانون گمرک ضابط اقتصادی در مرزها است و اگر گارد فیزیکی گمرک در مرز شلمچه مستقر شود وظیفه هنگ مرزی به ضابط امنیتی محدود می‌شود که در این خصوص نیز رایزنی خواهد شد.

سرپرست فرمانداری خرمشهر از برگزاری منظم جلسات شورای گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی برای رفع مشکلات مرز شلمچه خبر داد و گفت: این جلسات هر ۱۵ روز یا یک‌بار در ماه باهدف رونق اقتصادی برگزار خواهند شد و موضوعات مطرح‌شده در هرجلسه برای نتیجه بخشی باید در دو یا سه موضوع خلاصه شود.

برگزاری جلسه ویژه با حضور اداره اطلاعات، مرزبانی، اتاق بازرگانی و سازمان منطقه آزاد اروند برای رفع دیگر مشکلات این مرز در آینده‌ای نزدیک، یکی از مصوبات این جلسه بود.