گردشگری و توریسم

رئیس دانشگاه پیام نور فارس: یکی از مراکز این دانشگاه بین‌المللی می‌شود

محمدحسن صیف، پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: موافقت اولیه وزارت علوم با این طرح اعلام شده است و فعالیت آن بیشتر براساس گسترش رشته‌های علوم انسانی خواهد بود.

رئیس دانشگاه پیام نور فارس با اشاره به اینکه سه شهرستان به عنوان نامزدهای دایر کردن واحد بین‌الملل مدنظر قرار گرفته است، افزود: انتخاب یکی از این مراکز با محوریت نزدیکی به حوزه خلیج فارس درحال پیگیری است.

صیف بیان کرد: در تلاش هستیم که الگوهای موفق دانشگاه های باز سراسر جهان را بررسی کنیم و سرلوحه کار خود قرار دهیم؛ چراکه دانشگاه‌های معتبر امروز به این شیوه تمایل دارند و اگر بتوانیم برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشیم می‌توانیم دانشجویان بین‌المللی را جذب کنیم.

صیف همچنین تعداد شعب این دانشگاه را در سراسر جهان بیش از ۳۰ شعبه جهانی عنوان کرد و گفت: بارزترین آنها در کشور افغانستان، کشورهای جنوب شرق آسیا، آفریقا و کشورهای حاشیه خلیج فارس است.

پیگیری ایجاد گرایش‌های بین رشته‌ای

رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس با اشاره به اینکه این دانشگاه در زمینه ایجاد گرایش‌های بین رشته‌ای نیز پیگیر است، ادامه داد: در حال حاضر به دنبال ایجاد رشته‌هایی هستیم که با توجه به مجوز گسترش در زمینه‌های علوم انسانی و علوم تجربی باشند؛ از جمله رشته حفاظت از محیط زیست که در مرکز شیراز در دوره تحصیلات تکمیلی ایجاد شده است.

وی همچنین به رشته‌هایی همچون آموزش بهسازی منابع انسانی و تحقیقات آموزشی در حوزه اشاره کرد که در حوزه علوم انسانی ایجاد شده است.

دانشگاه پیام نور در انتظار تغییر ماموریت و ایجاد مراکز نوآوری

رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس در ادامه با اشاره به طرح آمایش آموزش عالی عنوان کرد: این دانشگاه در استان فارس وضعیت مطلوبی دارد و هیچیک از واحدهای آن در آمایش آموزش عالی تعطیل نخواهد شد؛ اما ممکن است در بعضی مناطق ماموریت دانشگاه تغییر کند.

صیف در توضیح این مطلب گفت: برخی مراکز که دانشجویان کمتری دارند، به مرکز مرکز رشد و نوآوری بدل خواهد شد؛ چراکه رسالت دانشگاه پیام نور ایجاد عدالت و برابری آموزشی است.

وی درباره گسترش ارتباطات با بخش صنعت نیز اظهار کرد: سازمان مرکزی اخیراً تفاهم‌نامه‌ای با مجمع کارفرمایان کل کشور منعقد کرده و بر این اساس، اتاقی در ستاد کل استان فارس به این مجمع اختصاص داده شده است.

رئیس دانشگاه پیام نور فارس عنوان کرد: این افراد ارتباط مستقیمی با صنعت دارند و هدف ما این است که هر زمان نیاز به کارورز و کارآموز باشد، بتوانیم این نیروها را تامین کنیم؛ علاوه بر این تفاهم‌نامه‌هایی نیز با سازمان فنی و حرفه ای و دیگر نهادها منعقد شده است تا دانشجویان بتوانند ارتباط بیشتری با صنعت داشته باشند.

طرح‌های بدون کاغذ با جدیت دنبال می شود

عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای طرح‌های بدون کاغذ در این دانشگاه اشاره کرد و ادامه داد: صرفه‌جویی در حوزه کاغذ در این دانشگاه به جد پیگیری می‌شود؛ هم‌اکنون نیز ۳۰ درصد آزمون های این دانشگاه به صورت الکترونیک برگزار می‌شود.

صیف اظهار کرد: این دانشگاه از معدود دانشگاه‌هایی در سراسر ایران است که موفق شده طرح بدون کاغذ را عملیاتی کند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس دیگر خدمت مجازی این دانشگاه به دانشجویان را ارائه کتاب‌های الکترونیک عنوان کرد و گفت: منابع بسیاری از دروس به‌صورت کتاب الکترونیک در اختیار دانشجویان قرار گرفته است و آن‌ها با مبلغی اندک کتاب های تحصیلی را تهیه می‌کنند؛ افزون بر این کتابخانه های دیجیتال این دانشگاه نیز در خدمت همه دانشجویان سراسر کشور است که منابع علمی معتبر مورد نیاز دانشجویان را در اختیار آنها قرار می‌دهد.

۹۸۸۵ / ‏۱۸۷۶‬