گردشگری و توریسم

نتانیاهو از رژیم آل خلیفه برای میزبانی کنفرانس منامه تشکر کرد

به گزارش پایگاه خبری المیادین، نتانیاهو نوشت: از دولت بحرین به خاطر میزبانی کارگاه اقتصادی تشکر می کنم.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه نوشته است: مشاهده حضور دولت های عربی که در این کارگاه شرکت کردند با وجود تلاش های فلسطینی برای ناکام کردن آن، دلگرم کننده بود.

نشست اقتصادی بحرین که نخستین مرحله از اجرای «معامله قرن» است، روزهای سه شنبه و چهارشنبه گذشته (۴و ۵ تیرماه) در منامه برگزار شد.

در این کنفرانس دو روزه که مقام‌های آمریکایی به شدت دوست داشتند به آن عنوان ورکشاپ (Work Shop) یا کارگاه آموزشی دهند از سوی فلسطینیان و رژیم صهیونیستی هیچ مقامی شرکت نداشت.

«جرد کوشنر» مشاور دونالد ترامپ اما مدعی شد که از بسیاری از کشورهای عربی در این نشست نمایندگانی به ویژه در حوزه‌های اقتصادی و سرمایه‌ای حضور داشتند، اما در مقابل پرسش خبرنگاران برای بیان نام برخی از شرکت کنندگان مهم یا مقامات کشورها، سکوت اختیار کرد.

خبرگزاری «فرانس پرس» به نقل از کارشناسان خود، بر ناتوانی این نشست تصریح کرد و دلیل اصلی آن را نبود طرف‌های اصلی این معامله دانست.

برگزاری این نشست با مخالفت بسیاری از گروه‌های فلسطینی، مردم کشورهای عربی و شخصیت‌های مختلف در جهان مواجه شده است ولی برخی دولت‌های عربی با حضور در آن برخلاف افکار عمومی خود قدم برداشتند و همین امر موجب ایجاد شکاف بیشتر بین آنان شده است.