گردشگری و توریسم

۹۵۷ پروژه عمرانی یک سال اخیر در روستاهای استان یزد اجرا شده است

حسین عسکر زاده روز سه شنبه در حاشیه نشست شوراهای اسلامی و دهیاران روستاهای بخش بهمن ابرکوه در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا افزود: بیشتر این پروژه ها مربوط به زیرساخت ها و طرح های بهسازی، روشنایی، ورزشی و فضای سبز روستایی است.

این مسئول حوزه روستایی استانداری یزد ادامه داد: با هدف ماندگاری جمعیت در روستاها همچنین حدود ۳۰۰ پروژه عمران روستایی که شامل ساخت فضاهای ورزشی، سبز، طرح های هادی، روشنایی و دفع بهداشتی زباله با ۳۲۰ میلیارد ریال بودجه در دست اجراست.

عسکرزاده با بیان اینکه، اشتغالزایی و کارآفرینی از جمله اولویت های دولت در روستاهاست، ادامه داد: خدمت به مردم بسیار ارزشمند و از بهترین کارهاست و نباید فرصت خدمت به بهترین قشر مردم و روستائیان را از دست داد. عسکرزاده با اشاره به اینکه با جدیت و تمام توان امور عمرانی روستاها ادامه دارد، خاطر نشان کرد: آموزش در سطوح مختلف لازم و ضروری است و دهیاران برای بازدید از روستاهای استان و نیز خارج یزد همراهی و همکاری کنند و برنامه های انجام شده در سایر روستاها را ایده کار خود قرار دهند.

وی اضافه کرد در حوزه گردشگری روستاها با استفاده از سرمایه گذاری بخش خصوصی و دریافت تسهیلات از کمیته وام دهیاری ها، زمینه گردشگری را فراهم کنید.

معاون اداره کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد تصریح کرد: دولت اعطای تسهیلات ایجاد اشتغال پایدار در روستاها همچنان در برنامه های کاری خود دارد.

استان یزد ۱۰ شهرستان، ۲۱ بخش، ۴۵ دهستان، ۳۶۱ دهیاری و ۳۹۱ شورای اسلامی روستایی دارد.

این استان برپایه سرشماری آبان ماه ۱۳۹۵، یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۵ درصد در ۲۱ شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می کنند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

۷۵۴۰/‏‬ ۲۰۴۷/‏