گردشگری و توریسم

10 خانه ورزش روستایی در اردستان ساخته می شود

منصور ملکی روز سه شنبه در نشستی با خبرنگاران اردستان افزود: افزون بر ۱۰۰ میلیون ریال برای تجهیز و راه اندازی هریک از این خانه‌های ورزش روستایی هزینه می شود.

وی بیان کرد: همچنین ۶ زمین چمن مصنوعی نیز در روستاهای شهرستان اردستان با اعتبار بیش از ۲۰ میلیارد ریال ساخته و در اختیار ورزشکاران گذاشته شده است.

رییس هیات ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی اردستان اضافه کرد: در روستاهای فاقد زمین چمن مصنوعی نیز زمین ساحلی واگذار شده یا زمین والیبال موجود آنها بهسازی می شوند.

وی همچنین به طرح ساخت زمین چمن مصنوعی در روستاهای کهنگ و کچو مثقال اشاره کرد و اظهار داشت: با اداره ورزش و جوانان هماهنگی شده و در صورت واگذاری زمین، دولت چمن مصنوعی آن را تامین خواهد کرد.

ملکی در مورد چمن مصنوعی منطقه تجره که با هزینه سه میلیارد ریال ساخته و دچار آتش سوزی شده بود نیز گفت: با انتخاب هیات مدیره و مسوول نگهداری این زمین با عضویت چهار دهیار روستاهای همجوار، قسمت های آسیب دیده زمین تا پایان ماه جاری بازسازی خواهد شد.

وی در ادامه هدف هیات ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی را حفظ بازی های محلی کهن با ترویج ورزش در روستاها و برگزاری جشنواره‌ها برشمرد و از برگزاری دومین جشنواره ورزش های روستایی در ۲۰ تیرماه به میزبانی دهستان علیا از توابع شهرستان اردستان خبر داد.

رییس هیات ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی اردستان با اشاره به شناسایی ۳۰ بازی بومی در این شهرستان گفت: فرایند ثبت بازی دیو و لشکر نیز در مرحله های نهایی قرار دارد.

وی یادآور شد: دیو و لشکر، بازی ۲ نفره با استفاده از سنگ و گچ مبتنی بر صف آرایی ۲۵ عدد مهره لشکر و سه عدد مهره دیو درون یک صفحه مربع شکل خط کشی شده، از سال‌ها پیش در پس کوچه‌های این منطقه به ویژه شهر زواره مرسوم بوده است.

نزدیک به ۲ هزار نفر ورزشکار سازمان یافته در شهرستان اردستان فعالیت دارند.

اردستان با جمعیت افزون بر ۴۲ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.

۷۴۳۱/‏۸۱۲۳