گردشگری و توریسم

واکنش وزارت بهداشت به ادعای "لیدا کاوه"؛ "پیوند قلب" در خانه ممکن نیست

به گزارش وزارت بهداشت، مهدی شادنوش روز سه شنبه با بیان این مطلب افزود: نمی‌توان از این فرد که در حال حاضر آسیب دیده، بابت بیان چنین اظهاراتی گلایه کرد؛ زیرا مشخص نیست در چه شرایط روحی و تعادل گفتاری این مطلب را عنوان کرده، اما از رسانه‌ای که این نقل قول را در حوزه حساس پیوند عضو مطرح کرده و به صورت گسترده چنین حرف نسنجیده‌ای را که با یک نگاه اجمالی می‌توان به عدم صحتش پی برد، منتشر کرده گلایه داریم.

وی ادامه داد: در این روزهای پرکاری که به دلیل وجود لیست‌های انتظار طولانی در حوزه پیوند، به دنبال اعتمادسازی و فرهنگ سازی در حوزه اهدای عضو و انجام امر پر افتخار پیوند در کشور هستیم، طرح و انتشار چنین خبر ناپخته‌ای جای تعجب دارد.

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت ادامه داد: هر کار حرفه‌ای در دنیا اصول و قوانینی دارد و بخشی از این قوانین به اخلاق حرفه‌ای و مسئولیت‌های اجتماعی یک فرد در کار حرفه‌ای خودش بر می‌گردد.

وی اظهار داشت: در وزارت بهداشت به نمایندگی از دولت و حاکمیت همه توان‌مان را بسیج کرده‌ایم تا بتوانیم امکان انتقال عضو را از استانی به استان دیگر فراهم کنیم و با وجود تمام زیرساخت‌ها، با مشکلات متعددی در این حوزه مواجهیم، بنابراین امکان عمل پیچیده پیوند عضو در منزل ممکن نیست.

در روزهای اخیر شخصی مدعی شد که جهت پیوند قلب او به شخصی دیگر، توسط گروهی دزدیده شده است.