گردشگری و توریسم

توسعه همکاری های استانی محور دیدار سفیر ایران با استاندار وین

در این دیدار همچنین چشم انداز همکاری شهرداری‌های پایتخت‌های دوکشور ازجمله درزمینه های اقتصادی، فرهنگی، دانشگاهی، شهرسازی و شهرهای هوشمند، حمل و نقل شهری، محیط زیست و مانندآن رایزنی و تبادل نظر صورت گرفت.
سفیر ایران به تازگی در گفت وگو با ایرنا، روابط دو کشور را پس از برجام یکی از پویا ترین و فعال‌ترین دوره ها ارزیابی کرد و گفت: در حوزه فرهنگی زمینه لازم برای امضای یادداشت تفاهم همکاری فراهم گردیده و گام‌های بلندی جهت تقویت تعاملات نهادهای فرهنگی و هنری دو کشور ازجمله آکادمی‌های علوم، نهادهای علمی و پژوهشی، کتابخانه‌های ملی، موزه‌ها و مانند آن برداشته شده است.

وی افزود: اتریش در عرصه آکادمیک یکی از چهار شریک راهبردی ایران در اروپا محسوب می‌شود. تشکیل کارگروه همکاری‌های دانشگاهی و نشست‌های دوره‌ای آن و نهادینه شدن تعاملات آموزشی و پژوهشی دانشگاه‌های تراز اول دو کشور در رشته‌های علوم پزشکی، فنی و مهندسی و علوم انسانی و اجتماعی نمادهای عینی این تحول به شمار می‌آیند.

مولایی همچنین درباره روند مناسبات تجاری میان دو کشور گفت: شرایط مساعد پس از برجام، ایجاد ساختارهای مهم و مؤثر میان وزارتخانه‌ها و نهادهای اقتصادی دو کشور به‌ویژه احیای کمیسیون مشترک اقتصادی، امضای تفاهم نامه نقشه راه روابط اقتصادی بین دو کشور برای دوره پنج‌ساله (۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰) و شکل‌دهی به کارگروه‌های همکاری در هشت حوزه شامل انرژی، فناوری‌های کارا و معدن، زیرساخت و حمل‌ونقل، تجارت و شرکت‌های کوچک و متوسط، محیط‌زیست، مدیریت منابع آب، گردشگری و همکاری‌های دانشگاهی در کنار برقراری ارتباط مؤثر با فعالین اقتصادی و بازرگانی موجب شد همکاری‌های اقتصادی بین ایران و اتریش در دوره پس از برجام به یکی از پویاترین و فعال‌ترین دوره‌های خود تبدیل شود.

سفیر ایران در اتریش، سرشت فرهنگی تعاملات تاریخی، تصویرها و برداشت‌های ذهنی مثبت، تفاهم و درک مشترک، احترام متقابل و چندوجهی بودن مناسبات از مهم‌ترین مختصاتی توصیف کرد که دو ملت بزرگ ایران و اتریش را به مخاطبان و شرکای مهم یکدیگر تبدیل ساخته است.