گردشگری و توریسم

طرح گفتگوی ملی خانواده در منطقه سیلزده پلدختر اجرا می شود

ناهید پرویز پور روز دوشنبه در حاشیه بازدید از سالن ورزشی زنان شهرستان پلدختر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به دنبال مرحله دوم کمک ها و اقدام های لازم در زمینه امور بانوان در مناطق سیل زده به منظور جلوگیری از آسیب هایی مانند استرس، افسردگی و مشکلات خانوادگی اجرای طرح گفت وگوی ملی خانواده در پلدختر و معمولان پیگیری شد.
وی افزود: اعتبار این طرح از طریق معاونت زنان تامین به مجری طرح تحویل داده شده که طی هفته های آینده فاز نخست این طرح در شهرهای سیل زده پلدختر و معمولان اجرایی می شود.
مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری لرستان گفت: یکی از روستاهای شهر پلدختر در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی به عنوان پایلوت انتخاب شد، کارگاه های آموزشی در رابطه با مهارت های ۱۰ گانه زندگی درکنترل خشم، مقابله با بحران خودکشی و امثال آن در این روستا اجرایی می شود.
وی افزود: در این روستا که به عنوان پایلوت انتخاب شده که جمعیت زیادی نیز دارد کلاس ها و کارگروه های آموزشی راه اندازی می شود.
پرویزپور به توانمندسازی اقتصادی زنان اشاره و خاطرنشان کرد: الگوی نوین مشاغل خانگی در این زمینه در دستور کار امور بانوان استانداری لرستان است که سهمیه پلدختر ۶۰ نفر بود اما قرار شد ۲ برابر این ظرفیت را شناسایی و اعلام کنند.
وی افزود: با توجه به نیاز سنجی زنان در حوزه پلدختر و معمولان آموزش های لازم توسط جهاد دانشگاهی مرتبط با علاقمندی آنان آموزش داده می شود.
مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری لرستان گفت: در پایان دوره گواهی مهارت برای آموزش دیدگان صادر می شود و اموربانوان به دنبال این است که توسط معاونت زنان تسهیلاتی در اختیار آموزش یافتگان که موفق به کسب مجوز مهارتی شدند قراردهد.
وی افزود: هدف از اجرای این طرح ایجاد زنجیره ای از تولید است تا بتوان با همکاری شرکت های پشتیبان دستاوردهایی که زنان تولید می کنند به فروش برسند.
پرویز پور خاطر نشان کرد: طی بازدیدی که امروز (دوشنبه) از شهر سیل زده معمولان به عمل آمد مشخص شد با وجود زنان باردارو پر خطر متاسفانه این بخش پزشک متخصص زنان و زایمان و اطفال ندارد.
وی افزود: موضوع از طریق دانشگاه علوم پزشکی لرستان پیگیری شد تا حداقل یک، یا ۲ روز درهفته پزشک متخصص زنان و اطفال در این بخش حضور پیدا کرده و خدمات ارایه دهد.
مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری لرستان به حوزه رفاهی و ورزشی بانوان در شهرستان سیل زده پلدختر اشاره کرد وگفت: با توجه به اینکه پارک بانوان و سایر پارک ها در شهرستان پلدختر در جریان سیل تخریب و از بین رفته در این شهر امکانات رفاهی و تفریحی برای زنان وجود ندارد.
وی افزود: بر این اساس با توجه به رایزنی هایی که با فرماندار شهرستان پلدختر صورت گرفت مقررشد به طور حتم یکی از سالن های ورزشی موجود که دراین شهر به بهره برداری رسیده و آماده استفاده هستند در جهت ایجاد نشاط اجتماعی بین زنان شهرستان از صبح تا غروب در اختیار آنان قرار گیرد.
پرویزپور خاطرنشان کرد: مقررشد مدیریت این سالن ورزشی جهت غنی سازی اوقات فراغت زنان به عهده بانوان شهرستان پلدختر باشد.
۷۲۷۲ /‏۶۰۶۰