گردشگری و توریسم

میزان پایبندی به توافق کاهش تولید نفت اوپک 163 درصد بود

به گزارش خبرگزاری رویترز، سه منبع آگاه روز دوشنبه اعلام کردند: کمیته فنی اوپک و غیر اوپک میزان پایبندی به توافق جهانی کاهش تولید نفت در ماه مه امسال ۱۶۳ درصد بوده است.

بر اساس این گزارش این کمیته فنی دیروز (نهم تیرماه) در وین پایتخت اتریش تشکیل شده بود.

اعضای اوپک و شماری دیگر از کشورهای تولیدکننده نفت امروز (دوشنبه) در وین تشکیل جلسه می‌دهند تا از میان دیدگاه‌های متضاد در خصوص میزان تولید و عرضه نفت یکی را برگزینند.

این جلسه با حضور وزرای نفت و نمایندگان ۱۴ کشور عضو اوپک و تیمی متشکل از ۱۰ تولیدکننده دیگر نفت که روسیه در رأس آنها قرار دارد، روزهای دوشنبه و سه‌شنبه را به بحث و تبادل نظر در این باره می‌گذرانند.

کشورهای عضو در کنار هم به «اوپک پلاس» معروف شده‌اند و از ماه ژانویه (دی – بهمن ۹۷) توافقی را به اجرا گذاشتند که عرضه نفت آنها را در مجموع یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز کاهش داد. هدف از این تصمیم، تنظیم عرضه، جلوگیری از سقوط بهای نفت و حتی صعودی کردن آن بود.
اعتبار این توافق روز گذشته تمام شد. مواضع و اظهارات مقام‌های سعودی، روسی و عراقی نشان می‌دهد که به احتمال زیاد این توافق تا پایان سال جاری میلادی یا حداکثر تا ماه مارس ۲۰۲۰ (اسفند ۹۸- فروردین ۹۹) تمدید خواهد شد.